“Povestea nespusa a unui Selfie”. Campanie Dove de constientizare a presiunii social media asupra increderii in sine in randul adolescentelor
Marti, 27 Aprilie 2021


Credit. Dove - Ai incredere in tine

11 ani este varsta de la care fetele din Romania incep sa foloseasca filtre si programe de editare ale pozelor pentru postarile pe care le fac in social media, iar 74% dintre fetele cu incredere de sine scazuta folosesc aplicatii de editare foto pentru a schimba felul in care arata in poze

AdPlayers. info

“Povestea nespusa a unui Selfie” este filmul cu care Dove isi continua initiativele de crestere a gradului de informare asupra impactului major pe care il are promovarea in social media a standardelor de frumusete nerealista asupra increderii de sine a adolescentilor.

Un studiu realizat de Dove in Romania la inceputul anului 2021 arata faptul ca filtrele au devenit parte din viata de zi cu zi a tinerilor. 74% dintre fetele care au o incredere in sine scazuta folosesc aplicatii de editare foto pentru a schimba felul in care arata in poze, iar mai mult de jumatate dintre fete folosesc filtre pentru a le face „sa arate mai bine”. Acest fenomen incepe inca de la varsta de 11 ani. 

„Noul film Dove prezinta povestea din spatele selfie-urilor, toate emotiile si pasii spre incercarea de a obtine selfie-ul perfect, dar si modul in care instrumentele de editare, candva disponibile doar profesionistilor, sunt acum la indemana tuturor printr-o apasare de buton.” spune Andreea Dicu, Brand Manager Dove, Romania. 

,,Fara a constientiza impactul negativ, tinerii ajung sa isi modifice propria imagine afisata online pentru a se incadra in niste standarde nerealiste de frumusete. Faptul ca fetele incep de la o varsta din ce in ce mai mica sa isi modifice imaginile pentru a fi cat mai asemanatoare cu prietenii, celebritatile sau influencerii cu care se compara trebuie sa ne dea de gandit si cred ca e si datoria noastra, a brandurilor, sa ii ajutam sa isi dezvolte increderea in sine si sa ii ajutam sa fie mai responsabili in mediul online.” 

Odata cu “Povestea nespusa a unui Selfie”, Dove a lansat Ghidul despre Increderea in sine si Social Media, special conceput pentru a le oferi parintilor instrumentele prin care isi pot sustine copiii sa isi consolideze increderea in sine si sa isi dezvolte un comportament sanatos in mediul online. Ghidul poate fi accesat si descarcat de pe www.dove.com/incredere. Documentul a fost elaborat de catre Dove in parteneriat cu specialistii de la Centrul de Cercetare a Imaginii Corporale al Universitatii West England, cel mai mare centru de cercetare al impactului pe care il are imaginea corporala asupra vietii oamenilor.

Toate aceste actiuni fac parte din programul Dove – Ai incredere in tine, care se desfasoara la nivel global din 2004, si in cei 16 ani de implementare a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 150 de tari. Incepand cu anul acesta, programul este implementat si in scolile din Romania, ajungand deja la peste 1500 de tineri in primele luni ale anului.

„Prin toate campaniile pe care le face de multi ani incoace, Dove isi propune sa transforme frumusetea intr-o sursa de incredere si nu de anxietate. Este motivul principal pentru care Dove implementeaza programe de amploare pentru cresterea increderii in propriul corp, de la crearea primei colectii globale de imagini nemodificate digital, pana la programe educationale pentru adolescenti in toate tarile in care brandul este prezent. Ma bucur ca am inceput de anul acesta sa implementam programul educational Dove – Ai incredere in tine si in scolile din Romania, si sper ca prin toate actiunile pe care le facem sa ajutam cat mai multi adolescenti sa isi dezvolte stima de sine, esentiala pentru dezvoltarea lor.” declara Maria Dumitrescu, Senior Brand Manager Dove, Romania.

Dove isi propune ca pana la finalul anului, programele sale educationale sa ajunga la cel putin 10,000 de tineri din Romania. 

Programul “Dove - Ai incredere in tine”

Proiectul educational Dove – Ai incredere in tine a luat nastere in 2004, pentru a se asigura ca generatia urmatoare creste bucurandu-se de o relatie pozitiva cu felul in care arata si pentru a-i ajuta pe adolescenti sa-si atinga potentialul maxim, sa isi sporeasca increderea in propriul corp si stima de sine. In cei 16 ani de activitate, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 142 de tari si incepand cu anul 2021, este implementat si in Romania. Din primele luni ale anului, peste 1.500 de elevi ai mai multor scoli si licee din tara au beneficiat de ateliere despre consolidarea increderii in sine, iar pana la finele anului, Dove isi doreste sa ajunga la 10.000 de tineri din Romania.

Programul Dove - Ai incredere in tine contine ghiduri de activitate si articole menite sa-i ajute pe parinti sa abordeze subiecte delicate, cum ar fi bullyingul sau neincrederea in propriul corp; sesiuni care pot fi predate la scoala, in orele de dirigentie, pentru consolidarea increderii de sine, precum si activitati educationale dedicate mentorilor si liderilor ai asociatiilor de tineret.

Mai mult despre programul Dove-Ai incredere in tine, pe pagina special dedicata www.dove.com/ro/incredereintine

Dove, brand apartinand companiei Unilever, este unul dintre cele mai cunoscute branduri de ingrijire personala. 1 din 3 familii la nivel global foloseste un produs Dove, fie ca este vorba despre sapunuri, geluri de dus, deodorante sau produse de ingrijire pentru par. Misiunea Dove este aceea de a transforma frumusetea intr-o sursa de incredere, nu de anxietate. De aceea, prin toate programele Dove incearca sa sustina fetele si femeile de pretutindeni sa dezvolte o relatie pozitiva cu modul in care arata, ajutandu-le sa fie mai increzatoare si sa-si atinga potentialul maxim.

Mai mult in Campanii, FMCG,

 


PUBLICITATE: