Pitch de santier la OBI Romania: "Agentiile romanesti percep greu conceptul "do it yourself""
Joi, 26 August 2010
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„Am constatat ca este destul de greu ca agentiile romanesti sa perceapa conceptul DIY”, a declarat pentru AdPlayers Sylvia Kerzbek, Marketing, Advertising & Events Manager la OBI Romania. Retailerul „do it yourself” a ales agentia OFG ADV din Italia, dupa o licitatie la care a invitat companii de publicitate autohtone precum GAV - fosta agentie de cont, Headvertising, Notorious sau Lemon Studio, dar si o agentie din Austria care s-a retras in cele din urma.

Pe partea de media, OBI lucreaza cu agentia de media MPG Romania, inca de la intrarea pe piata. Noua comunicare „OBI de-al casei“ se va realiza utilizand canale de comunicare media radio si TV, outdoor, print, si actiuni de trade-marketing.

Promotie romaneasca, cu account italian vorbitor de limba romana

Intrebata daca nu ii va fi greu sa lucreze cu o agentie din Italia, Silvia Kerzebek spune ca initial si ea a fost reticenta sa lucreze peste granita, dar in final „atat pe partea de strategie cat si de creatie am obtinut cel mai un raport intre ceea platim si ceea ce primim”. „Am ales o calitate mai buna pentru acelasi pret”, a subliniat ea.

„O data la 2 ani suntem obligati sa scoatem la licitatie serviciile de comunicare”, motiveaza licitatia oficialul de marketing. „Am lucrat prima promotie la Milano. Avem un account vorbitor de limba romana pentru a usura comunicarea”, explica Kerzebek, functionarea colaborarii romano-italiene.

„A fost un proces care a durat aproximativ 2 luni”, detaliaza Kerzebek. „Agentia din Austria a renuntat destul de repede. Headvertising a renuntat dupa ce a primit brieful, pentru ca au proiecte mari”, a mai spus omul de marketing, care nu a explicat insa si de ce agentia s-a retras dupa ce a acceptat initial participarea in licitatia organizata de OBI Romania.

Contry Managerul OBI Romania a mai lucrat cu agentia din Italia, „dar nu a fost un factor decisiv”

Intrebata daca alegerea agentiei italiene a fost influentata de o experienta de lucru a managementului actual, managerul de marketing a afirmat ca „Romano Quinzi, Country Managerul OBI Romania, care lucreaza in OBI de peste 15 ani, este de origine italiana, dar decizia a fost strict pe baza a ceea ce agentiile ne-au livrat. Evident ca au colaborat si in Italia unde OBI lucreaza de mai multa vreme cu OFG ADV, dar acest lucru nu a fost un factor decisiv”, a explicat Silvia Kerzebek.

Pana la ora publicarii materialului, agentiile Headvertising si Notorious nu au putut fi contactate pentru a comenta desfasurarea procesului de selectie. Ana Iorga de la agentia Lemon Studio, care a lucrat de-a lungul timpului pentru mai multi retaileri, este surprinsa totusi ca dincolo de faptul ca agentia sa nu a iesit invingatoare, ca "nici o alta agentie romaneasca nu a reusit sa castige contul de creatie".

Contactati de catre AdPlayers, reprezentantii agentiei GAV, fosta agentie de cont aflata in acest moment sub contract pana la incheierea colaborarii, nu au comentat afirmatia marketingului OBI potrivit careia „este greu ca agentiile romanesti sa perceapa conceptul „do it yourself”.

Nu ramane decat sa ne intrebam totusi cum si de ce a lucrat in ultimii doi ani OBI Romania cu agentia condusa de Lucian Georgescu, fara ca aceasta sa inteleaga business-ul clientului. Managerul agentiei era in concediu la ora publicarii materialului.

Mai mult in Licitatii


PUBLICITATE: