Pitch Kraft "fara castigator", cu raspunsuri Milka & Jacobs 3 in 1 de junior
Joi, 10 Iunie 2010



(AdPlayers, Iulian Toma)

Pitch Kraft „Fara castigator”? Desi pare putin credibil, acesta ar putea fi pe scurt raspunsul unei licitatii de creatie si strategie organizate pentru un proiect Milka & Jacobs ce urma sa se desfasoare in aceasta toamna. Asadar, si marii investitori in comunicare precum cunoscutii Kraft Romania se poticnesc in organizarea unui pitch, atunci cand pun la treaba juniorii, in timp ce seniorii stau la cafele Jacobs 3 in 1.

Marketingul se ascunde dupa ciresul PR-ului
Contactata de catre AdPlayers, Andreea Bogdan, unul dintre responsabilii de marketing Kraft pe Jacobs, nu a comentat informatia, trimitand AdPlayers la departamentul de relatii publice, care pana la ora publicarii prezentului material a fost de negasit in timpul rezervat redactarii articolului.

Potrivit informatiilor AdPlayers, procesul de selectie a fost organizat in jurul sarbatorilor de Pasti, iar clientul a vrut foarte rapid propuneri de la agentii. In ciuda faptului ca intregul proiect ar fi trebuit sa aiba un buget de cateva sute de mii de euro, evident nimeni nu a oferit clementa ca, in lipsa de timp, propunerile agentiilor ar putea fi pregatite pe masura timpului pus la dispozitie, nicidecum a importantei proiectului.

Cat priveste raspunsurile clientului? Acestea aveau sa vina trase cu tancul din hatisul decizional de la Kraft, in ciuda grabei cu care au fost cerute propunerile agentiilor ce avertizau ca timpul este foarte scurt. Ca povestea sa aiba un final si mai trist in procedurile de desfasurare ale unei licitatii, din informatiile AdPlayers, organizatorii nu au ales nici pana astazi vreun castigator.

Raspunsuri 3 in 1 pentru DDB, Tempo si Papaya
In procesul de licitatie despre care vorbim nu au participat nici macar trei ateliere de creatie sau firme de apartament, ci trei dintre agentiile de publicitate cu credential si portofoliu serios in Romania: DDB, Tempo si Papaya. Contactate telefonic, cele trei agentii nu au vrut sa comenteze participarea, dar este greu sa tii departe de AdPlayers un secret pastrat de aproape 100 persoane, care analizeaza zilnic la cafea bunele practici din comunicare impreuna cu alti 500 colegi de breasla. 

Aceleasi surse AdPlayers spun ca, in schimbul alegerii castigatorului, organizatorul licitatiei a oferit raspunsuri „3 in 1”, din pacate cam incurcate intre propunerile facute de participanti. Subliniate cu diverse culori, rezolutiile reprezentantilor de marketing de la Kraft la solutiile propuse de unii participanti la pitch cuprindeau elemente de strategie care nu se gaseau in propunerile respectivilor, ci ale concurentilor.

Practic, dupa zicala unde dai si unde crapa, rezolutiile Kraft au venit la unii participanti, pentru solutii propuse de altii. Prin urmare, chiar daca agentiile nu au primit nicio ciocolata sau cafea in schimbul propunerilor, macar au facut o burta de ras pe dibacia raspunsurilor.

„Incerca-le pe toate” de la Jacobs in cross-promo Milka ?
Si mai interesant pare sa fie ca, translatand headline-ul „incearca-le pe toate” de la Jacobs 3in1, aplicat de aceasta data agentiilor, acelasi investitor in comunicare organizeaza in prezent o alta licitatie, nu se stie daca pentru acelasi proiect sau pentru altul. Sa fie oare tot un pitch pentru Milka & Jacobs, dat fiind faptul ca investitorul nu a ales in luna mai nicio agentie ?

In asteptarea unui raspuns 3 in 1 de la departamentul de la marketingul Milka, marketingul Jacobs si PR-ul de la Kraft, nu ne ramane decat sa speram ca articolul prezent va reusi ca cel putin participantii invitati la licitatia aflata in plina desfasurare sa primeasca ceva mai mult timp pentru pregatirea propunerilor.

Nota pentru PR-ul Kraft. AdPlayers va invita asta seara (joi, 10 iunie de la 19:00) la spectacolul de la Opera Romana unde vom vedea impreuna pe scena toti baritonii si sopranele care vor (in)canta la Gala Effie Awards Romania 2010. Avem reportofon, aparat de fotografiat si Internet. Bilete, la organizatorii de la Millenium.


PUBLICITATE: