Pierderi de 50% din achizitii online. 22 mln USD din adblocking. SAP Exchange Media promite eficienta.
Vineri, 03 Iunie 2016



SAP Exchange Media promite eficienta si simplificare
Campanii-pilot si teste sunt realizate deja cu unele dintre cele mai mari companii la nivel mondial, inclusiv Beiersdorf (Nivea), Deutsche Post DHL Group (SIMSme) si Ernst & Young

adplayers. Iulian Toma

Circa 50% din bugetul publicitarilor se pierde in procesul de cumparare a spatiului publicitar, in timp ce 22 mln USD ajung pe apa sambetei din adblocking, dupa cum arata pentru adplayers expertii de media online ai companiei SAP. Oficialii subliniaza astfel ca investitorii pierd sume semnificative fara a reusi sa ajunga la publicul tinta, confruntandu-se totodata cu probleme legate de transparenta, acuratete si eficienta.

In 2015, specialistii in marketing au cheltuit 540 de miliarde de dolari la nivel global pentru aparitiile in media, din care doar online s-au cheltuit 170 de milioane de dolari, arata specialistii media SAP, pentru adplayers. Consumatorii folosesc optiunea de ad-blocking din ce in ce mai mult, observandu-se o crestere cu 41% in acest sens, la nivel global, doar in 2015, mai arata specialisti online.

90% dintre publicitari vor un nou model de achizitie

Un studiu realizat la nivel global de Forrester Consulting, la cererea companiei SAP, arata ca 90% dintre publicitarii si reprezentantii companiilor media considera valoros un nou model de achizitionare a publicitatii digitale, care conecteaza direct cumparatorii si vanzatorii, reducand rolul intermediarilor prin utilizarea unei solutii software integrate.

Este si unul din motivele care au dus la apritia SAP Exchange Media (SAP XM) pentru publicitatea digitala, ce are ca obiectiv sa conecteze in timp real publicitarii si publisherii intr-o retea de online media, bazata pe tehnologia SAP HANA, care promite maximizarea randamentului investitiilor realizate in cumpararea spatiului publicitar.

Potrivit oficialilor SAP, principalele beneficii pe care le poate oferi noul proces de intermediere a relatiei dintre acestia sunt reducerea cu 56% a bugetelor media care ajung la intermediari, obtinerea unei cresteri cu 55% a transparentei in relatia dintre publicitari si publisheri, dar si a unei majorari cu 52% a integrarii si a impartirii datelor pe intreg lantul.

In prezent, in platforma SAP XM se afla deja in derulare campanii-pilot si teste cu unele dintre cele mai mari investitori in comunicare la nivel mondial. Campanii-pilot si teste sunt realizate deja cu unele dintre cele mai mari companii la nivel mondial, inclusiv Beiersdorf (Nivea), Deutsche Post DHL Group (SIMSme) si Ernst & Young. Printre companiile media si de publicitate care s-au alaturat acestui demers se numara PubMatic, Vertic, Jung von Matt si SinnerSchrader.

Tinta: agentii, marketing si media

Intrebati cui se adreseaza Exchande Media, oficialii de comunicare SAP au afirmat pentru adplayers ca platforma SAP XM se adreseaza tuturor agentiilor de publicitate, specialistilor in marketing si reprezentantilor media.

Potrivit specialistor SAP, noua platforma ofera publicitarilor transparenta, faciliteaza o interoperare unica, in timp real, intre acestia si publisheri, maximizeaza randamentul investitiilor realizate in cumpararea spatiului publicitar prin cresterea ratei de conversie si prin hiper-targetarea publicitatii.

Produsul promite sa elimine frauda prin oferirea unei conexiuni directe la inventarul publiser-ului si ajuta la optimizarea campaniilor prin capabilitatile de management in timp real al acestora. Platforma ofera reprezentantilor mass media o conexiune directa cu specialistii interesati de achizitionarea spatiului publicitar, lucru care duce la cresterea eficientei procesului de vanzare a acestuia si, in final, la obtinerea unor venituri mai mari.

SAP XM ofera, totodata, modalitati superioare de targetare a audientei, bazate pe date in timp real, si creste durata petrecuta de vizitatori pe site-urile administrate de publisheri, pentru ca acestia nu vor mai fi deranjati de publicitate irelevanta.

SAP Romania, subsidiara locala a SAP SE, si-a inceput activitatea in 2002, numarandu-se printre primii furnizori IT locali de top. In ultimii 14 ani, compania a contribuit semnificativ la dezvoltarea mediului de business local si la transformarea digitala aorganizatiilor. Astazi, mai mult de 500 de companii din Romania utilizeaza solutii software SAP, din industrii precum utilitati, transporturi, banci, asigurari, retail sau productie. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienti SAP.



Un filmulet cu anume isi propune SAP Exchange Media, poate fi accesat pe canalul Youtube al companiei SAP 

 Mai mult in Interactive, Research, Cercetare


PUBLICITATE: