Pepsi-Cola īndrazneste mai mult: da imaginea pe māna consumatorilor
Vineri, 13 Aprilie 2007

(AdPlayers.ro, Irina Toma)

Pepsi-Cola indrazneste mai mult si in Romania. Marca a lansat noua strategie globala de marketing si pe piata romaneasca. Noile modele ale ambalajelor vor fi inspirate de consumatori, de interesele, pasiunile si viata lor. Noua filozofie de brand este parte a unei platforme integrata holistica ce va fi reflectata peste tot in lume la TV, radio, prin presa scrisa si media digitala.

Pentru inceput, cea mai vizibila piesa a reinventarii globale Pepsi-Cola va fi noua grafica a ambalajului, care va lua alta infatisare la fiecare cateva saptamani. Noile imagini grafice vor fi prezente la peste 8 miliarde de cutii, sticle si pahare de Pepsi-Cola din intreaga lume, incluzand toate brandurile traditionale Pepsi: Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Light, Pepsi Twist si Pepsi Twist Light.

In cei 109 ani de experienta, design-ul Pepsi a fost schimbat doar de 10 ori, dar, pentru a tine pasul cu interesele mereu schimbatoare ale generatiei tinere, in acest an design-ul va fi schimbat de mai mult de 35 de ori.

Logo-ul Pepsi si numele vor ramane neschimbate - la fel ca si gustul Pepsi – dar grafica de fundal se va schimba frecvent pentru a incorpora teme date de interactiunea cu tinerii consumatori, cum ar fi sportul, muzica, moda sau masinile.

Campania de comunicare

Noua filozofie globala Pepsi va fi accentuata prin noile campanii integrate de comunicare si va  redefineste constant experienta publicului tinta referitoare la aceasta marca. Comunicarea Pepsi va evidentia multiple initiative digitale care se refera la canale de comunicare, web si mobile, care le vor permite consumatorilor sa-si personalizeze experientele Pepsi (cum ar fi ambalajele, experientele din magazine, reclame TV).

Campania TV beneficiaza de 1 spot principal de 60 de secunde (Destinies) si de spoturi mai scurte de 30 si 15 secunde. 4 dintre spoturile mai scurte sunt tematice (Travel, Festivals, DJ, Emoticons), unul e Mosaic, care exprima tocmai faptul ca noile ambalaje Pepsi sunt inspirate din viata consumatorilor si formeaza un "mosaic" de lifestyles.

Componenta de Outdoor este o campanie integrata de comunicare outdoor realizata in Romania si va fi sustinuta atat prin mijloace traditionale, cat si prin executii speciale.

Consumatorul va interactiona cu marca

“In centrul noii filozofii de marketing Pepsi se afla consumatorul”, a declarat Calin Clej, Marketing Manager CSD PepsiCo Romania. De acum, el va putea interactiona cu marca, isi va putea crea propria experienta unica in lumea Pepsi si, la randul sau, va putea ajuta alti consumatori de pe intreg mapamondul sa isi creeze o lume a lor”.

Pe langa ambalajele care vor arata diferit, spun reprezentantii marcii, acestea vor si oferi consumatorilor posibilitatea sa acceseze continuturi exclusive online - jocuri si concursuri prin intermediul adreselor web unice pentru fiecare design. Practic, adauga ei, ambalajul va deveni pasaportul spre noua lume Pepsi.

“Pepsi este un brand care inoveaza permanent si care se adreseaza tinerilor”, a declarat Ron Coughlin, Directorul de Marketing al PepsiCo International Beverages. “Tinerii din intreaga lume cauta astazi descoperiri, legaturi, incurajand personalizarea si multiculturalizarea. De fiecare data

cand o sticla de Pepsi va fi cumparata in orice colt al lumii, consumatorii nostri vor incepe o calatorie a descoperirilor, a noilor tehnologii digitale. Punctul de pornire al acestei calatorii va fi noul design al ambalajului”.

Agentia de brand Arnell Grup

Pentru crearea unei directii globale a brandului, Pepsi a lucrat cu agentia de brand Arnell Grup. Legat de noua comunicare a Pepsi, Peter Arnell, Presedintele si Directorul de Creatie al Grupului Arnell a declarat: “Aceasta inovatie avangardista va redefini felul in care o marca puternica si globala isi poate folosi ambalajul ca platforma media, comunicarea ca experienta si prezenta ca inspiratie. Va schimba paradigma conform careia marcile comunica, se conecteaza si se identifica cu consumatorii.”

AdPlayersFile

Produsele PEPSI sunt marca inregistrata a PepsiCo, Inc. Acestea fac parte din cea mai extinsa gama de produse de tip Cola din Romania, reunite sub marca PEPSI–COLA (Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Light, Pepsi Twist Lemon, Pepsi Twist Light Lemon si Pepsi X).

Sistemul Pepsi in Romania este format din imbuteliatorul autorizat Quadrant Amroq Beverages S.A., care produce si distribuie produsele PepsiCo sub licenta si din biroul local al PepsiCo International, reprezentantul PepsiCo (detinator al marcilor).


PUBLICITATE: