McCann a suflat Cotidianul de la Leo Burnett
Vineri, 13 Mai 2005

( AdPlayers.ro ) McCann  a suflat Cotidianul de la Leo Burnett. Noua campanie "intelegi mai mult" este semnata de agentia condusa de Bogdan Enoiu si Adrian Botan la creatie. Contul de publicitate al ziarului din grupul Academia Catavencu dupa o lansare semnata de agentia Leo Burnett la sfarsitul anului trecut si o licitatie cu o lista scurta cu aceeasi agentie.

Politicianul, "Intelegi mai mult", Cotidianul, Grupul Catavencu, McCann Creative Services

Doru Buscu, Director Editorial la Cotidianul a explicat alegerea agentiei zambind si parafrazand un personaj al fotbalului romanesc: "Dintre cele doua agentii care au ramas pe lista scurta a castigat McCann pentru ca si-a dorit mai mult victoria". Acelasi Doru Buscu a rezumat lucrul cu agentia: "Aveam si noi ideile noastre, dar am cedat. Doreau prea mult sa le faca pe-ale lor".

 

Licitatia s-a desfasurat pe parcursul a doua luni si jumatate si a inceput la jumatatea lunii ianuarie dupa cum spune Sorin Axinte, Directorul de Marketing al Grupului Catavencu. La conferinta de lansare a campaniei care a avut loc astazi dimineata, Bogdan Enoiu, Director General la McCann Erikson a intervenit atunci cand Adrian Botan, Director de Creatie, a marturisit ca "aceasta campanie s-a nascut dupa multe "bajbaieli" spunand ca de fapt "s-a nascut dupa multe "buscuieli" "subliniind si rolul pe care l-a avut in campanie directorului editorial al ziarului.

Poetul, "Intelegi mai mult", Cotidianul, Grupul Catavencu, McCann Creative Services

Noua campanie de imagine cuprinde trei executii TV - Poetul, Politicianul si Omul de afaceri - ce vor rula pe Realitatea TV, Prima TV, TVR1, Pro Cinema, National Geographic si Discovery Channel, spot radio, on-line si machete de presa. Implementarea campaniei este sustinuta de BTL si outdoor.

Campania de presa este dezvoltata in jurul a doua concepte "demistificare" si "dictionarul", primul cu trei executii si cel de-al doilea cuprinzand termeni diferiti (in functie de specificul publicatiei) carora li se da o explicatie, gen dictionar, in spiritul lui "intelegi mai mult". Machetele de presa vor aparea in Academia Catavencu, Gazeta Sporturilor, B-24-FUN, Saptamana Financiara, Banii Nostri, Biz, Business Review, Tabu, Cosmopolitan, Superbebe, Ghidul HBO, National Geographic, Class, Stuff, Auto Motor si Sport, CHIP, FHM, Men's Health, Idei in dialog, Aventuri la pescuit, Bucataria pentru toti.

"La inceput, noi percepeam "Cotidianul" intr-un fel, cei care-l realizeaza, privind din interior, aveau cu totul alta opinie despre cum ar trebui pozitionat." Alexandru Dumitrescu, Head of Copy McCann/ Creative Services "Am avut discutii aprinse, dar cred ca rezultatul reflecta perfect strategia editoriala. Intr-adevar, "Cotidianul" nu se repede sa iti ofere stirea-bomba in primul minut si sa te intoxice cu detalii inutile. Oamenii de la acest ziar aduna toate informatiile relevante despre eveniment, le filtreaza si le sintetizeaza, oferindu-ti apoi un tablou complet al situatiei"

Macheta de presa, "Intelegi mai mult", Cotidianul, Grupul Catavencu, McCann Creative Services

Oficialul McCann spune ca "Ideea creativa ilustreaza aceasta strategie: cititorii de "Cotidianul" inteleg mai mult si, in consecinta, ei nu pot fi pacaliti. Pentru ei, orice discurs manipulativ e foarte transparent, ei pot citi printre randuri. In aceeasi linie, "definitiile de dictionar" din lucrarile de print reflecta adevaratul sens al lucrurilor, asa cum il percepe un cititor al ziarului."

Din partea McCann, echipa implicata in "explicarea campaniei" a fost compusa din Adrian Botan - Creative Director, Alexandru Dumitrescu - Head of Copy, Gabriela Alexandrescu - Account Executive, Andrei Tripsa si Raluca Negoita - Art Directors, Constantin Milu si Maria Manolescu - Copywriters, Tiberiu Munteanu - Audio-Video Production Manager, Razvan Alexandru - Audio-Video Producer.

Echipa Cotidianul implicata in "intelegerea campaniei" si dezvoltarea ei a fost formata din Doru Buscu - Director Editorial Cotidianul, Sorin Axinte - Marketing Director Grup "Catavencu", Roxana Bodea - Promotion Manager Grup "Catavencu", Laura Ivancioiu Ionita - PR & Events Manager Grup "Catavencu", Madalina Ionescu - PR & Events Coordinator Grup "Catavencu", Livia Moisii - Brand Manager Cotidianul, Antoaneta Opris - PR Coordinator Cotidianul.


PUBLICITATE: