Headvertising a dat aripi "Red Bull Flugtag Romania 2005"
Luni, 19 Septembrie 2005

( AdPlayers.ro ) Headvertising a organizat ieri Red Bull Flugtag Romania 2005. Evenimentul a oprit circulatia pe Splaiul Unirii din Bucuresti intre orele 7 si 17.00 de la Bulevardul Dimitrie Cantemir - Piata Unirii la Bulevardul Octavian Goga si a captat atentia a zeci de mii de oameni. Dupa ora 14:00 spectatorii evenimentului au vazut cazand in Dambovita cele mai traznite aparate de zbor construite chiar de catre pilotii si coechipierii lor.

Headvertising a dat aripi Red Bull Flugtag Romania 2005

 "La eveniment au participat la momentul de varf 30,000 oameni si estimam c-a fost un trafic de 80,000 oameni." a declarat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro Ioana Albu - Brand Coordinator la agentia de publicitate Headvertising.

Campania de promovare Red Bull Flugtag Romania 2005 a inclus comunicare ATL, prin canalele radio si TV si a fost semnata de aceeasi agentie de publicitate. Evenimentul a fost promovat in perioada 4-18 septembrie, dupa o campanie de publicitate pentru strangerea echipelor in concurs, desfasurata in luna mai.

Echipa Headvertising care s-a ocupat de campania Red Bull Flugtag a fost formata din Cornel Gologan - Copywriter; Alexandru Lazar & Andrei Besliu - Art Directori; Ioana Albu, Ruxandra Mocanu, Alexandru Mitoi -  Coordonatori de Brand si de Eveniment.

Headvertising a dat aripi Red Bull Flugtag Romania 2005

Din culisele Red Bull Flugtag Romania 2005

Cele 38 de echipe au reprezentat 18 localitati din Romania. Aproape o treime din echipajele Flugtag (11) au fost din Capitala, potrivit organizatorilor, alte orase prolifice fiind Brasov (patru aparate de zbor), Baia Mare si Constanta (cate trei aparate fiecare). Zburatorii in Dambovita au fost barbati si femei de la 16 ani la 37 de ani. In concurs au fost prezenti chiar si doi concurenti minori, care au participat cu aprobarea scrisa a parintilor, neavand voie sa plonjeze in apa, ci doar sa se implice In constructia aparatului. Patru din cele 38 de aparate au fost pilotate de femei, iar unul din echipaje, a fost integral feminin.

Pentru Headvertising a dat aripi Red Bull Flugtag Romania 2005Red Bull Flugtag Romania 2005, participantii au pregatit mai mult decat inventivele "aparate". Inainte de zborul peste si in Dambovita de pe o rampa inalta de sase metri, publicul a asistat gratuit la un spectacol complet, de la pantomima si dans pana la aparitii ale unor personaje diverse: bebelusi cu scutece si suzeta, Ingeri si demoni, Batman si Catwoman, eroi din folclorul national.

Echipele participante au fost alese din cele 281 de inscrieri initiale, din care 113 persoane au trimis si schite ale aparatului de zbor, pe baza carora s-a facut selectia finala. Cuvantul de ordine in evaluarea schitelor, spun organizatorii, a fost originalitatea. Dincolo de acesta, aparatele din concurs trebuiau sa indeplineasca o serie de conditii tehnice: propulsia trebuia sa se faca doar prin forta fizica a membrilor echipei, greutatea maxima admisa este de 180 de kilograme, anvergura aripilor nu poate fi mai mare de zece metri, iar inaltimea aparatului trebuie sa se limiteze la opt metri.

Headvertising a dat aripi Red Bull Flugtag Romania 2005

Castigatorii

Castigatorii Red Bull Flugtag 2005 au fost echipajele BARZA (Cluj) - Locul I, Cizma zburatoare (Tg. Mures) - Locul II  si Bon apetit (Bucuresti) - Locul III. Ei au fost desemnati pe baza a trei criterii de importanta egala: distanta zburata de aparat (masurata cu un sistem electronic de mare precizie), nota obtinuta de la juriu pentru originalitatea aparatului si a prezentarii de pe rampa, precum si punctajul acordat de public pentru originalitatea aparatului si a prezentarii. Publicul si-a spus parerea prin intermediul aplauzelor, masurate cu un "aplauzometru" - un aparat special folosit la toate concursurile Flugtag din lume.

Echipa numarul 1 a castigat o invitatie la Red Bull Air Race in Europa, unde membrii ei vor fi primiti ca niste adevarate vedete Red Bull. Red Bull Air Race (www.redbullairrace.com) este o competitie aviatica cu figuri impuse, contra cronometru, care seamana simultan cu acrobatiile aeriene, slalomul pe partie si cursele de masini. Pilotul echipei de pe locul I va primi, in plus, si un curs de pilotaj aviatic adevarat. Ocupantii locului al II-lea vor asista la urmatoarea editie germana a competitiei Red Bull Flugtag, iar cei de pe locul al III-lea vor vizita, cu tratament exclusivist inclus, muzeul aviatic Hangar 7 (www.hangar-7.com), creat de compania Red Bull In apropiere de Salzburg, Austria.

Red Bull Flugtag in lume

Evenimentul a debutat In 1991, la Viena, la ideea lui Dietrich Mateschitz, proprietarul companiei Red Bull. Organizata, in general, odata la doi ani, la cincea editie germana a competitiei Red Bull Flugtag, desfasurata la Hamburg, au fost prezenti 280.000 de spectatori. In 2005, Red Bull organizeaza noua competitii Flugtag In Intreaga lume, cea romaneasca fiind penultima din an. De inventivitatea concurentilor Flugtag s-au mai bucurat in lunile iunie si iulie, locuitorii oraselor Milano (Italia), Maribor (Slovenia), Budapesta (Ungaria), Atena (Grecia), Bratislava (Slovacia) si Goteborg (Suedia). Competitiile de la Tel Aviv (Israel) si Bucuresti au fost planificate in luna septembrie. Punctul final al Red Bull Flugtag 2005 este editia de la Dubai, din Emiratele Arabe Unite, planificata pentru 25 noiembrie.

Cu sediul central la Fuschl am See, in apropiere de Salzburg (Austria) si peste 1.800 de angajati in intreaga lume, compania Red Bull, producatoarea bauturii energizante cu acelasi nume, a fost infiintata in 1984, in Austria, de Dietrich Mateschitz. Bautura energizanta a fost lansata in Austria, in 1987, in prezent fiind disponibila in peste 100 de tari. In Romania, Red Bull este prezent din 1996. ( Irina Toma, Iulian Toma)

PUBLICITATE: