Fotbalistul Mirel Radoi, ambasador in campania de combatere a consumului de alcool in randul minorilor. Ecaterina Andronescu se alatura mesajului
Luni, 08 Aprilie 2019


Credit: 
consuma-responsabil.ro/suntem-multi 

Sub titlul “Ramai in joc! Adolescenta fara alcool!”, campania de educare si informare trage un semnal de alarma pe pagina consuma-responsabil.ro/suntem-multi, avandu-l ca ambasador pe Mirel Radoi, Selectionerul echipei de fotbal Romania U21

AdPlayers. info

Asociatia Spirits Romania, organism reprezentativ al producatorilor si importatorilor de bauturi spirtoase din Romania, impreuna cu Federatia Romana de Fotbal si Mega Image, continua traditia si deruleaza in perioada aprilie – iunie 2019, campania de educare si informare “Ramai in joc! Adolescenta fara alcool!”, care are ca scop prevenirea si combaterea consumului de alcool in randul minorilor.  

Campania de educare si informare trage un semnal de alarma avandu-l ca ambasador pe Mirel Radoi Selectionerul echipei de fotbal Romania U21. Potrivit reprezentantilor de comunicare, initiativa din acest an isi propune sa lanseze un ghid educational cu sprijinul Ministerului Educatiei Nationale; 


Credit: Ramai in Joc / Youtube 

Cu sprijinul Ministerului Educatiei Nationale initiativa din acest an isi propune sa contribuie la sustinerea eforturilor de educare privind consecintele negative ale consumului de alcool in randul adolescentilor si sa ofere suport cadrelor didactice prin elaborarea unui ghid educational. Campania este sustinuta si de un parteneriat media cu Adevarul. 

"Nu am fost, nu sunt si nu voi fi niciodata prietena cu alcoolul. Un organism in formare, precum cel al adolescentilor, nu poate functiona sanatos daca il saturam cu substante care ii impiedica dezvoltarea normala" afirma si Ecaterina Andronescu, Ministrul Educatiei Nationale. "De aceea, prietenii mei tineri, nu va lasati dominati de molecule care va pot transforma comportamentul si judecata. Sunt in slujba voastra si va indemn sa va pastrati sanatatea! Alcoolul nu trebuie sa va fie prieten. Ramaneti in joc!"

Potrivit comunicarii campaniei, ghidul educational, care urmeaza sa fie lansat in luna mai, se doreste a fi un instrument de lucru pentru cadrele didactice, oferind metode si tehnici educationale si psihopedagogice de preventie si contracarare a consumului de alcool in randul minorilor. Materialele vor fi realizate impreuna cu psihologul educational Violeta Tapai, experti din cadrul Ministerului Educatiei Nationale si editura Intuitext.

”Școala este cea de-a doua instanta de socializare, dupa familie. De aceea, scoala are o responsabilitate majora in educarea, formarea si dezvoltarea armonioasa a personalitatii elevilor, precum si in prevenirea si inlaturarea acelor atitudini si comportamente negative ce pot sa apara la varsta adolescentei,” a declarat Violeta Tapai, psiholog educational.

Conform celui mai recent studiu ESPAD (Proiect European de Cercetare in Scoli privind Consumul de Alcool si alte Droguri), 78% dintre adolescentii romani in varsta de 16 ani au consumat cel putin o data in viata o bautura alcoolica si aproape o treime au trecut prin mai multe episoade de ebrietate. Varsta medie la care tinerii au incercat prima data sa consume bauturi alcoolice este de 14 ani.

“Dorim sa pastram traditia implicarii noastre in promovarea consumului responsabil de alcool, iar pentru anul acesta ne-am propus sa elaboram cu ajutorul specialistilor materiale educationale valoroase pentru a combate consumul de alcool inaintea implinirii varstei de 18 ani" adauga si Tudor Furir, presedintele Asociatiei Spirits Romania.

,,Consecintele consumului de alcool asupra sanatatii si dezvoltarii minorilor sunt devastatoare, iar factorii responsabili au obligatia sa intervina cu fermitate. Eforturile noastre reunite trebuie sa fie pe masura importantei scopului propus. Multumim partenerilor nostri si apreciem faptul ca putem face echipa impreuna” a mai spus Furir.

Federatia Romana de Fotbal sustine si in acest an campania, plecand de la premisa ca prin practicarea unui sport copiii isi pot dezvolta armonios trupul si mintea, capatand incredere in ei si descoperind ce inseamna cu adevarat spiritul de echipa si competitia.

Mirel Radoi, Selectionerul Nationalei Under 21, in calitate de  ambasador, transmite mesajul campaniei printr-un video ce spune povestea unui grup de adolescenti care aleg sa spuna NU consumului de alcool si sa descopere bucuria  jocului.

Materialele informative ale campaniei “Ramai in joc! Adolescenta fara alcool!” pot fi regasite afisate si la rafturile lanturilor comerciale partenere in intervalul aprilie – iunie 2019. 

„Este in angajamentul nostru sa fim responsabili fata de oamenii din comunitatile in care ne desfasuram activitatea si sa ne implicam in educatia generatiilor tinere" se alatura mesajului si Mega Image, prin vocea lui Adrian Nicolaescu, Vicepresedinte Marketing, Comunicare si Sustenabilitate. 

,,Suntem parte din aceasta campanie si contribuim continuu la responsabilizarea adolescentilor in ce priveste consumul de alcool prin implementarea unor reguli stricte de comercializare a bauturilor alcoolice in magazinele noastre. Este important sa ramanem constanti in acest demers pentru a avea un impact cat mai mare in viata tinerilor si pentru a le sustine dezvoltarea sanatoasa,” a conchis Nicolaescu.

Pentru mai mai multe informatii despre campanie, cei interesati pot accesa paginile campaniei www.consuma-responsabil.ro/suntem-multi  sau https://www.facebook.com/ConsumaResponsabil.SuntemMulti/ 

Autorii

Asociatia Spirits Romania (www.spirits-romania.ro) este o asociatie patronala, care reuneste principalii producatori si importatori de bauturi spirtoase din Romania si reprezinta principalele companii locale din domeniu precum BDG, Brown-Forman, Cristalex, Diageo, Pernod Ricard Romania, Prodal, Prodvinalco, PPD.

Spirits Romania a fost infiintata in 2013 cu scopul de a contribui la crearea unui cadru fiscal si legislativ functional, propice dezvoltarii industriei locale de bauturi spirtoase, precum si din dorinta companiilor membre de a se implica in crearea unor programe comune de educare a consumatorilor cu privire la consumul responsabil de alcool. 

Companiile membre Spirits Romania asigura peste 500 de locuri de munca directe si 165.000 indirecte, contribuind anual prin plata accizelor cu 483 milioane lei la bugetul de stat, reprezentand peste 40% din taxele colectate din piata fiscalizata a bauturilor alcoolice. 

Membrii Spirits Romania exporta bauturi spirtoase de inalta calitate de toate tipurile in peste 20 de tari, din Europa, Asia si America. Spirits Romania este afiliata la SpiritsEurope (http://spirits.eu/), organizatia reprezentativa la nivel european a industriei alcoolului, ce reuneste peste 31 de asociatii nationale din 24 de tari. 

Infiintata in 1995, Mega Image este printre cele mai mari lanturi de supermarket-uri din Romania, cu o retea de peste 600 de magazine in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Ploiesti, Brasov, Targoviste si alte orase din tara, sub brandurile Mega Image, Shop & Go, Gusturi Romanesti. Mega Image face parte din Ahold Delhaize, un retailer international care la ora actuala opereaza pe trei continente.

Mai mult in CSR, Responsabilitate Sociala, PR, Retail, 


PUBLICITATE: