Epica Awards premiaza Scala JWT, McCann Erickson, GMP si Leo Burnett
Luni, 04 Decembrie 2006

(AdPlayers.ro, Iulian Toma )

Epica Awards a anuntat astazi câstigatorii. Editia cu numarul 20 a înregistrat în acest an nu mai putin de 5.461 de lucrari înscrise, în crestere cu 9.5 % fata de anul trecut, când festivalul tragea linie sub 4.987 de intrari.

Epica Awards apreciaza lucrarile înscrise în festival dupa originalitatea ideii creative si a calitatii executiei. Câstigatorii primesc Piramide si Certificate Epica. Agentiile si lucrarile câstigatoare sunt publicate anual pe CD si în Epica Book, alcatuind o selectie unica ce contine cele mai importante lucrari de publicitate din Europa.

Câstigatoarea marelui premiu la sectiunea Film la editia precedenta  de la Epica Awards - lucrarea Guinness “noitulovE” apartinând Abbott Mead Vickers BBDO, London a reprezentat practic avanpremiera marelui premiu de la Cannes Lions 2005, cea mai importanta competitie mondiala a marketingului si publicitatii.

Câstigatorii din România: Scala JWT, McCann Erickson, GMP, Leo Burnett

Din România, la editia din acest an a festivalului Epica Awards au participat 12 agentii de publicitate si 80 de lucrari - în crestere cu  20% fata de cele 67 de lucrari înscrise anul precedent. Cele 4 agentii românesti premiate la Epica Awards 2006/2007 sunt  Scala JWT, care a câstigat 1 Gold la sectiunea Film, McCann Erickson  - 1 Silver la sectiunea Press (Print) si 1 Bronz la sectiunea Film, GMP cu 1 Bronz la sectiunea Film si Leo Burnett cu 1 Bronz la sectiunea Print.

Scala JWT a luat aurul la sectiunea Film pentru o lucrare autopromo Scala  - Taking into the Streets, înscrisa la categoria Servicii Profesionale. La aceeasi sectiune de Film au mai fost distinse cu Bronz agentiile GMP pentru Boom Comedy cu lucrarea Pig, la categoria Media & Entertainment si McCann Erickson pentru Entran cu Karate, la Health&Beauty (sanatate si întretinere ).

La sectiunea Press de la Epica Awards 2006/2007, McCann Erickson a mai luat un Argint (Silver) pentru Maggi, iar Leo Burnett & Target si-a transferat în România un Bronz pentru Western Union.

România: 36 din 80 de lucrari, în preselectia finala

36 din cele 80 de lucrari ale agentiilor din România au intrat în preselectia finala a competitiei, fapt care i-a determinat pe oficialii Epica Awards sa declare pentru AdPlayers ca lucrarile din România au avut o prezenta remarcabila în festivalul de publicitate.

„Am vazut impactul artistic si creativ al agentiilor românesti în standardele publicitatii europene, fapt ce a adus si numeroase premii acordate de membrii juriului”, a declarat în exclusivitate pentru AdPlayers, Thomas Kowalski, de la Epica Awards.

Cele 12 companii din România care si-au adus contributia la perceptia pozitiva a organizatorilor festivalului de publicitate sunt GMP Advertising, Graffiti BBDO, Leo Burnett&Target, McCann Erickson Romania, Mercury Promotions, Odyssey Communications, Papaya Advertising, Propaganda, Proximity România, Scala JWT, Speed Promotions, TBWA\Merlin.

Cu cele 5 premii, agentiile din România se afla la egalitate cu cele din Cehia sau Polonia si peste Ungaria (3 premii), Rusia (2  premii) si Ukraina (2 premii), Bulgaria (1 premiu). Participarea din acest an aduce României cel de-al doilea Aur la Epica Awards.

Epica d’Or:  Wieden + Kennedy Amsterdam, Scholz & Friends Berlin

Epica d’Or 2006 la sectiunea Film a fost câstigat în acest an de catre Wieden + Kennedy Amsterdam pentru Coca-Cola “Dream Factory”. Epica d’Or la sectiunea Print a fost adjudecat de  Scholz & Friends Berlin pentru jobsintown.de din campania “Wrong Working Environment”.

Premiile acestei editii vor fi înmânate câstigatorilor în cadrul unei ceremonii care va avea loc în Suedia pe 26 ianuarie, la Stockholm. Festivitatea va fi gazduita de catre revista de publicitate Resume. 

Particularitatea festivalului de publicitate consta în faptul ca lucrarile sunt jurizate de catre 31 de reviste de reviste de specialitate europene, fapt ce garanteaza pe batrânul continent, potrivit organizatorilor, cea mai mare vizibilitate a vreunei competitii de profil din Europa.

AdPlayers este prima si singura revista de publicitate, marketing si media din România membra în juriul festivalului de publicitate Epica Awards.

AdPlayersFile Câstigatorii Epica Awards

Agentiile si lucrarile câstigatoare la Epica Awards 2006 pot fi vazuze pe site-ul festivalului la adresa:

 http://www.epica-awards.org/epica/2006/results/2006_results.htm

Epica Awards 2006/200, Câstigatorii din România

Epica Awards premiaza Scala JWT, McCann Erickson, GMP si Leo Burnett

1 GOLD FILM SCALA / SCALA, TAKING INTO THE STREETS  - Servicii Profesionale

Premiile de Aur ale categoriei Servicii Profesionale la adresa: 

 http://www.epica-awards.org/epica/2006/winners/cat23.htm

Epica Awards premiaza Scala JWT, McCann Erickson, GMP si Leo Burnett

1 BRONZE FILM GMP / BOOM COMEDY, PIG - Media &Entertainment

Premiile de Argint si Bronz ale categoriei Media & Entertainment la adresa:

 http://www.epica-awards.org/epica/2006/winners/fin_cat20.htm

Epica Awards premiaza Scala JWT, McCann Erickson, GMP si Leo Burnett

1 BRONZE PRESS LEO / WESTERN UNION, WESTERN UNION – Servicii financiare

Premiile de Argint si Bronz ale categoriei Servicii Financiare la adresa:

 http://www.epica-awards.org/epica/2006/winners/fin_cat09.htm

Epica Awards premiaza Scala JWT, McCann Erickson, GMP si Leo Burnett

1 SILVER PRESS MCCANN / MAGGI, MAGGI – Food Drink

Premiile de Argint si Bronz ale categoriei Food & Drink la adresa:

 http://www.epica-awards.org/epica/2006/winners/fin_cat01.htm

Epica Awards premiaza Scala JWT, McCann Erickson, GMP si Leo Burnett

1 BRONZE FILM  MCCANN / ENTRAN , KARATE – Health & Beauty

Premiile de Argint si Bronz ale categoriei Health & Beauty la adresa:

http://www.epica-awards.org/epica/2006/winners/fin_cat15.htm .


PUBLICITATE: