„Discriminarea romilor se învata acasa” lanseaza „Doi pe un balansoar”
Joi, 29 Noiembrie 2007
„Discriminarea romilor se învata acasa” lanseaza „Doi pe un balansoar”

(AdPlayers.ro, Irina Toma)

Secretariatul General al Guvernului si Agentia Nationala pentru Romi, initiatorii campaniei „Discriminarea romilor se invata acasa”, lanseaza „Doi pe un balansoar”, un concurs de scurt metraje pe tema discriminarii romilor adresat pasionatilor de film si, in special, studentilor la facultatile de profil.

Concursul de scurt metraje face parte din campania “Discriminarea romilor se invata acasa. Cunoaste-i inainte sa-i judeci!”, ce cuprinde spotul TV „Prietenul din copilarie” in regia lui Catalin Mitulescu, un spot radio, campanie in presa, panotaj stradal si afisaj neconventional la metrou.

Campania a inceput la 10 octombrie si se desfasoara pana la sfarsitul anului si este sustinuta si de catre o serie de personalitati publice precum Andrei Gheorghe, Mircea Toma, Robert Turcescu, Maia Morgenstern, Catalin Mitulescu, Hanno Hofer, Cristian Parvulescu, Renate Weber, Liviu Antonesei, Dragos Bucurenci, care s-au alaturat campaniei si sustin schimbarea perceptiei colective despre romi.

Concursul

Cei care doresc sa participe la concurs sunt asteptati sa filmeze un scurt metraj, prin orice fel de mijloc (camera digitala, telefon mobil, web-cam etc.) si sa il posteze pe website-ul  campaniei pana la data de 20 ianuarie 2008.

Filmul nu va depasi 10 minute si trebuie sa surprinda unul sau mai multe aspecte ale discriminarii romilor. Scurt metrajele inscrise in concurs  vor putea fi vizionate de catre public, pe website, inainte de jurizare. Preferintele personale vor putea fi exprimate prin stelute, iar  filmele vor putea fi si comentate.

Un juriu alcatuit din Catalin Mitulescu (regizor), Catalin Cristiutiu (editor montaj), Andrei Butica (director de imagine) si Claudiu Mitcu (producator) va selecta, la finalul competitiei, filmul castigator care va fi premiat cu o pelicula color in valoare de 3100 de Euro (taxe incluse).

Campania

”Discriminarea romilor se invata acasa. Cunoaste-i inainte sa-i judeci” este o campanie sociala lansata in cadrul platformei de comunicare S.P.E.R. (Stop Prejudecatilor despre Etnia Roma), o initiativa de constientizare si educare a cetatenilor cu privire la propriile stereotipuri si prejudecati fata de romi.

Campania este implementata de Secretariatul General al Guvernului (SGG) si de Agentia Nationala pentru Romi prin programul PHARE RO 2004/016-772.01.01.01 “Consolidarea capacitatii institutionale si dezvoltarea de parteneriate pentru imbunatatirea perceptiei si conditiilor romilor”.

info[at]adplayers.ro


PUBLICITATE: