"Descopera Rosia Montana, nu aurul sau" Maia Morgenstern. Campanie sociala semnata de Papaya.
Duminca, 17 Iunie 2012
 (Adplayers, Iulian Toma ) Papaya Advertising a semnat cel mai nou spot social impotriva “celor care au neaparata nevoie de aur”.  Intr-o campanie care militeaza contra exploatarii resurselor naturale fara discernamant, Maia Morgenstern, personajul principal al filmului, face tot spotul:

« Buna ziua. Sunt Maia Morgenstern si vreau sa fac o donatie celor ce au neaparat nevoie de aur ».

Dupa o scena in care personajul spotului isi “doneaza” o bratara si isi smulge aurul cerceilor din urechi, in urma careia sangele se prelinge pe umerii artistei, spotul incheie cutremurator mesajul la adresa  cautatorilor de aur din Romania.

“Poftiti domnilor. Tot aurul meu. Numai lasati-ne-n pace !” dupa care urmeaza imaginea unei uriase gropi ramase in urma unei exploatari miniere de suprafata. “Un om valoareaza mai mult decat tot aurul sau. La fel si o tara. Afla adevarul despre Rosia Montana nu despre aurul sau.”

Un spot rar, pentru o cauza nationala la fel de rara. Aurul si afacerile, contra omului care se vede nevoit sa fie dat afara din pamantul sau, de o miza care nu este a sa, a urmasilor lui, ori a urmasilor urmasilor lui.

Nu stim daca spotul Rosia Montana va castiga vreun premiu la festivalurile de publicitate, insa Adplayers se grabeste sa felicite inca de pe acum una dintre cele mai bune campanii sociale ale Romaniei din ultimii 20 ani.

Bravo Papaya! Bravo romancei, actrita Maia Morgenstern, care a jucat probabil cel mai bine scena potentialului viitor holocaust national, de instrainare a resurselor naturale ale unei tari, cu orice pret. 


Spotul Papaya Rosia Montana pe Youtube.

Mai mult despre Papaya


PUBLICITATE: