Bataie de 550.000 de euro la Romexpo
Miercuri, 14 Aprilie 2010

Foto: Eduard Irimia (stanga), alaturi de Catalin Morosanu (centru) si Ray Sefo (dreapta)

(AdPlayers.ro, Octavian Pescaru, octav.pescaru[at]yahoo.co.uk )

Intr-un moment in care sportul romanesc este pe butuci din cauza reducerii drastice a bugetelor pe anul 2010, in Romania s-a gasit un curajos sau “un nebun”, cum i-au spus multi, care va organiza pe 21 mai la Romexpo un eveniment de peste jumatate de milion de euro. « Nebunul » sau « curajosul, cum vreti sa-i spuneti, se numeste Eduard Irimia, promotorul galelor Local Kombat difuzate de ProTv. In plina criza, Irimia a pus la punct organizarea celei mai mari gale de kickboxing care s-a vazut vreodata in Romania. Promotorul mizeaza pe o sala arhiplina la Romexpo, asistenta fiind estimata la 8.000 de oameni.

Dupa ce a scos la rampa luptatori autohtoni precum Ciprian Sora, Daniel Ghita, Ionut Iftimoaie, Catalin Morosanu, Raul Catinas sau Catalin Zmarandescu. Irimia va aduce in premiera in Romania luptatori de top din circuitul K-1. Pana acum a batut palma cu neozeelandezul Ray Sefo, cu rusul Ruslan Karaev si cu bielorusul Alexey Ignashov. Karaev vine la Bucuresti pentru 25.000 de euro iar Sefo, un luptator extrem de cunoscut si de popular, « a fost dragut », potrivit lui Irimia si a acceptat sa participe pentru doar 100.000 de euro, in mod normal pretentiile sale fiind mai mari.

In cazul in care va gasi si alti sponsori, Irimia intentioneaza sa-i mai aduca la Bucuresti pe Remy Bonjasky, triplu castigator al K-1, pe Bob Sapp, un alt nume greu, retras in concursurile de MMA (arte martiale mixte, care permit si lupta la sol) si pe americanul de origine samoana Mighty Mo. 

La costurile legate de contractele sportivilor se mai adauga cele de productie – car HD cu 8 camere plus 3 slow motion, lumini, plasme, ring, scena - care se ridica la cel putin 50.000 de euro. Productia tv va fi asigurata ca si pana acum de ProTv. Gala va fi preluata in direct sau retransmisa de Eurosport, Globo Sport, HD Net, CJ Media, Fuji Tv, Reteaua Broadcasting K1 Worlwide, etc.

Avand in vedere costurile, si preturile biletelor sunt pe masura. Intre 60 si 2.000 de lei pe scaune, in vreme ce mesele Vip, cu 2500 de locuri disponibile, sunt asezate la parterul pavilionului si sunt rezervate sponsorilor. Tinand cont de expunerea internationala a galei, promotorul Irimia intentioneaza sa inainteze o oferta de sponsorizare a show-ului si catre Ministerul Turismului.

« Circuitul K-1 este un brand international, iar organizarea unei gale de asemenea amploare la Bucuresti este o lovitura de imagine”, afirma Eduard Irimia, pentru AdPlayers. „In afara faptului ca show-ul va fi difuzat pe mai multe continente, el va avea si o audienta foarte mare. Aici e ca la Formula 1, unde pilotii sunt urmariti de suporterii lor pe orice meridian concureaza. La fel si in K-1. Luptatorii au milioane de fani in toata lumea care le urmaresc evolutiile oriunde ar lupta, iar Sefo, Karaev sau Ignashov, sunt niste garanti ai audientei. Lor li se adauga sportivii romani care au si ei publicul lor. De aceea intentionez sa am o discutie cu Ministerul Turismului pentru care aceasta gala ar insemna, in opinia mea, un mijloc de promovare a brandului de tara in toata lumea. Deocamdata nu am insarcinat o agentie de care sa vanda pachetele evenimentului, insa cei interesati  de o colaborare pot afla mai multe detalii intrand pe site-ul nostru (www.k1bucharest.com)”, a incheiat Irimia.

Fostul presedinte ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism), Gheorghe Fodoreanu, principal actionar al companiei Invitation Romania, a propus un parteneriat pentru promovarea pachetelor turistice legate de  gala, parteneriat la care se  lucreaza in momentul de fata. Gala K-1 Romania este programata pe 21 mai la complexul Romexpo din Bucuresti si reprezinta cel mai de seama eveniment sportiv ce va fi organizat anul acesta in Romania. Si in conditiile financiare date s-ar putea sa ramana multa vreme de acum incolo cel mai important eveniment.

Octavian Pescaru este editor sport marketing la AdPlayers, si consultant de marketing si comunicare sportiva la Vlado Sport & Communication


PUBLICITATE: