Avem juriul Effie de "peste 80 de membri". Dar cine si ce categorii va juriza?
Luni, 06 Iunie 2011
 (AdPlayers, Iulian Toma )

La sfarsitul saptamanii trecute, organizatorii Effie Awards ne-au „inaltat” la fileu lista membrilor juriului marelui nostru festival de eficienta.

Ca in fiecare an, pe cei „peste 80 de membri” ai juriului ii stim (ii vedeti si in subsol) , dar niciodata n-am aflat cine si dupa ce criterii s-au impartit acesti specialisti in categorii, pentru notarea proiectelor inscrise.

Sa ne imaginam insa ca suntem in ziua Galei Effie Awards 2011. Tezele de doctorat anuale in eficienta comunicarii din Romania sunt deja corectate. Stie vreun student din clasa cine si pe ce categorii a dat si notele? Nu prea. Sau cel putin pana la editia din acest an.

Daca pana acum atentia AdPlayers s-a ocupat doar de culoarea imprimantei sau fonturi - motive formale cel putin nedrepte de scoatere ale unor inscrieri in afara concursului, din 2011 mai facem un pas in culise. Pentru ca 1.000 euro pe fiecare inscriere in concurs sunt bani multi in vremuri de criza, incepand din acest an ne indreptam atentia inclusiv spre cine si ce categorii jurizeaza "eficienta" comunicarii romanesti.

Cine si cum se dau note eficientei?

Cei peste 80 de domni, doamne si domnisoare care vor nota eficienta sunt impartiti de catre organizatorii Effie in doua etape: O etapa de aproximativ 40 de jurati repartizati in cateva sali (anul trecut au fost 4) si cantaresc prima faza a inscrierilor in festival.

A doua etapa cu alti 40 de profesori sunt rugati sa intre in aceleasi sali (tot 4, anul trecut) si sa contribuie ultima parte a notarii. Practic, pe fiecare sala 10-12 oameni  in prima etapa, urmati de alti 10-12 in a doua faza a jurizarii, noteaza ceea ce noi numim eficienta comunicarii de marketing din Romania.

Nota finala este dupa chipul si asemanarea celor care au dat notele de etapa. Manageri de companii sau departamente din marketing si comunicare– unii de echipe mai mari, altii mai mici - angajati sau antreprenori in firme mai vechi, sau de care nu auzi decat la Effie. Mai batrani sau mai tineri. Autori ale unor schimbari majore pe piata de comunicare pe care le stie toata lumea, iar altii cu activitati prea putin importante in slujba marketingului si comunicarii pentru a fi vazuti des „in oras”.

Greutatea notei

Intr-un cuvant, un juriu destul de eterogen, cu profesori de eficienta cu diferite specializari sau expertize in acest domeniu. De la experiente de "student inca",  pana la "lectori" sau chiar profesori cu doctorate si MBA-uri in comunicare care ar putea conta chiar si de doua ori in economia notei finale. Trebuie sa recunoastem insa ca unele note sunt si ceva mai mici decat conteaza in realitate.

Importanta notei in comunicarea romaneasca si greutatea de mare „judecator” al eficientei autohtone ar trebui sa faca totusi transparent fiecare membru al juriului repartizat in sali, pe categorii. Din pacate in acest moment nu ii stim decat cei „peste 80 specialisti” si atat. Cine si cui da note sau despre impartirea pe categorii mai asteptam pana in ziua jurizarii.

Daca regulamentul Effie se da de casul mortii sa ascunda autorii inscrierilor de jurati, cum lesne se poate intelege, intr-o piata cu 30-40 de proiecte inscrise, acesta este mai degraba un motiv de descalificare a unei intrari decat de necunoastere a agentiilor autoare.

Premiantii editiei 2011  Effie Awards Romania nu ii vom cunoaste decat dupa jurizare. Intre timp, sa tragem un ochi peste profesorii care vor nota eficienta. Ii puteti gasi mai jos. Daca vom sti si cine va da note in diverse categorii, vom sti si cine a dat nota finala a eficientei romanesti.

Hristos s-a Inaltat!


Juriul Effie

Adina Vlad - Managing Partner, Unlock Research

Adrian Nicolaescu - Marketing Manager, Caroli

Alex Badila - General Manager, Publicis

Alfred Dumitrescu - Managing Partner, The Lighthouse Group

Alina Tudose - Managing Director, Cohn & Jansen JWT

Anca Aldea - Senior Brand Manager Skol, Carlsrom Beverages

Anca Gheorghe - Marketing&Sales Director, Televiziunea Romana

Andreea Guinea - Head of Advertising Department, Renault

Andreea Toloaca - Marketing Manager, Orkla

Beatrice Danis - Managing Director, Brand Tailors

Bogdan Nitu - General Manager, Webstyler

Bogdana Butnar - Industry Manager, Google

Carmen Wieck - Managing Director, Synovate

Calin Clej - Marketing Manager Romania, PepsiCo International

Claudia Dragoescu-Nicolescu - Margeting Manager, Henkel

Cosmin Radoi - Managing Director, Graffiti BBDO

Costin Radu - Managing Partner, The Geeks

Cristian Mucichescu - Managing Director, OMD

Cristina Oncescu - Client Service and Strategy Director, Upvertising

Dan Paul Medrea - Managing Director, Grey G2

Dan Petre - Managing Partner, D&D Research

Dan Zloteanu - Consultant, The Network

Dana Levitchi - Managing Partner, AD consulting

Daniel Barbulescu - PC Category Manager, Unilever SCE

Daniel Enescu - Managing Partner, Daedalus Millward Brown

Daniel Gavrila - Managing Director, Glue

Daniel Pana - Executive Director Marketing, BCR

Diana Flutur - Managing Partner, Odyssey Communication

Elena Serban - Marketing Director, Friesland Foods

Eliza Rogalski - Chief Executive Officer, Tempo Creative Group

Emanuel Sanda - Managing Partner, Merlin Research

Eusediu Margasoiu - Managing Partner, The Network

Felix Tataru - President, IAA Romania

Geanina Babiceanu - Regional Marketing Director Balkan East, Wrigley

George Nicolae - Managing Partner, Bridge Communication

George Stefanescu - General Manager, Whiteland Sales & Marketing

Georgiana Sfrija - Marketing Director Petcare, Mars Romania

Horia Domnariu - Research Director, TNS-CSOP Romania

Ioan Simu – General Director, Mercury Research

Ioana Gheorghita - Senior Strategic Planner, GMP

Ioana Manea - Managing Partner, Loco Branding&Communication

Iolanda Bilaus - Marketing Manager Consumer Healthcare, Zentiva

Lacramioara Loghin - Managing Director, Exact Cercetare si Consultanta

Loredana Caradimu - Unit Business Director, OgilvyOne Worldwide

Madalina Oanta - Client Service Director, Propaganda

Magda Niculescu - Life and Executive Coach, Rise and Shine Coaching

Marian Marcu - Managing Partner, Novel Research

Mariana Iosif - Marketing Director, Bancpost

Marius Caluian - General Manager, Nielsen

Mihaela Ungar - Marketing Director, Colgate-Palmolive

Mihai Ciobanu - Business Manager, Johnson&Johnson

Mihail Vartosu - Senator, IAA Romania

Mircea Kivu - Consultant

Mircea Staiculescu - Executive Manager, Headvertising

Mona Opran - Managing Director, Saatchi&Saatchi X

Mona-Lisa Caravaniez - Managing Director, Ogilvy&Mather

Oana Cociasu - Managing Director, Lowe

Oltea Belciuganu - Marketing and Communication Director, CEC Bank

Panicos Christopoulos - General Manager, 360 Insights

Radu Florescu - President, UAPR

Raluca Mihailescu - Brand Operations Integration Brand Manager, Procter&Gamble Balkans

Raluca Raschip - Consumer Goods Director, GfK Romania

Razvan Matasel - Managing Partner, Arsenoaiei & Matasel

Robert Tiderle - Managing Partner, Papaya Advertising

Romina Tazloanu - Associate Director Marketing Communication, Vodafone

Roxana Dumitru - Strategic Planning Director, Leo Burnett

Rui Costa - Marketing Manager, UPC

Ruxandra Rau - General Manager Marketing and Communication Residential, Romtelecom

Ruxandra Stanuica - Marketing Manager, Kandia Dulce

Sagit Tzur Lahav - Chief Growth Officer, McCann Erickson

Simina Leotescu - General Director, Propaganda

Simona Potecu - Marketing Manager, Kraft

Sorin Bozdog - General Manager, Hamé

Sorin Popescu - Managing Director, Next Advertising

Sorin Soroceanu - Marketing Manager, Agrana

Steve Dallas - Managing Director, Initiative Media

Stefan Chiritescu - President, APG Romania

Stefan Teodorescu - Group Brands Director - Volume Brands, SabMiller

Teodor Cucu - Strategic Planning Director, Frank

Victor Stroe - Strategic Planner, Starcom

Viviana Popescu - Head of Advertising Department, Dacia

Vlad Panait - Senior Group Brand Manager, Heineken

 Mai mult in Effie


PUBLICITATE: