"Au gresit MAJOR ca au scris tot mesajul cu MAJUSCULE, bietii incepatori". Senior de creatie despre NOUL TU, Kaufland
Luni, 22 Mai 2017

sursa: facebook Kaufland

adplayers. Iulian Toma

„NOUL TU PUNE BUNATATE IN MANCARE” spune Kaufland in cea mai recenta campanie online. Mesajul zace de ceva vreme in spatiul online si nu pare ca cin eva sa fie deranjat, nici la o luna de la declinarea campaniei pe diverse canale media si directii strategice de produs.



„S-a schimbat cumva conjugarea verbelor?”


Se intreaba si pe blogul sau, retoric, doamna Dorina Danila, un om care pare sa iubeasca limba romana, dar nu si executia mesajului de marketing de la Kaufland: „Asa s-ar zice, daca ar fi sa ne luam dupa ultimele reclame de la Kaufland. S-o fi schimbat si am lipsit eu de pe planeta, asa se face ca n-am aflat :)”.

Doamna Danila ne reaminteste ca, la scoala, conjugarea verbelor, era predata asa: „tu esti, tu pui, tu traiesti; el este, el pune, el traieste” in timp ce in reclame citim „tu e, tu pune, tu traieste”.

„Sigur ca la o profunda analiza morfologico-ortografico-ortoepico-ortostatica iti dai seama ca NOUL TU e, de fapt, la persoana a III-a, un fel de personaj nascut din putul gandirii celor care au nascocit reclamele. Dar cine sta sa faca analiza de text la o reclama? Iar atata vreme cat NOUL TU este scris cu aceleasi caractere, reclama respectiva nu ramane decat un jalnic exercitiu de folosire incorecta a limbii romane”.

Senior de creatie: „Au gresit MAJOR ca au scris tot mesajul cu MAJUSCULE, bietii incepatori”.  

Si pentru ca uneori critica oamenilor de  creatie la scena deschisa nu este vazuta cu ochi buni de oficialii agentiilor in cautare continua de new business, revista adplayers a consultat si un senior in creatie cu peste 20 de ani in publicitate, sub protectia anonimatului. 

„Daca Noul TU se doreste a fi un nume/nickname atunci n-o sa scrii Noul X, drege & face atunci, nu? Vezi ca ei n-au gandit-o prost, au creat  #NoulTu, DAR au gresit MAJOR cand au scris intreg textul cu MAJUSCULE, bietii incepatori”, adauga pentru adplayers, seniorul de creatie, despre mesajul Kaufland.

Cum ar fi sunat / citit, mai bine, in viziunea seniorului de creatie?

„NOUL TU pune bunatate in mancare!” si problema e rezolvata, conchide omul de creatie. 

Este doar un punct de vedere de la un om de creatie, dar asteptam si altele, pe adresa de mai jos.

Mai mult in Conturi

 


PUBLICITATE: