7 din 10 romani merg la mall cel putin o data pe saptamana . Suma medie cheltuita este 300 lei. Reveal Marketing Research pentru Brand Management
Marti, 23 Mai 2023

 


Barbatii viziteaza centrele comerciale mai des decat femeile, dar ele petrec mai mult timp per sesiuneBarbatii sunt cei care cheltuie mai mult in mall, in timp ce principalul motiv pentru care femeile merg la mall este shopping-ul

AdPlayers. Info

7 din 10 romani merg la mall de cateva ori pe saptamana, potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Brand Management, liderul pietei de indoor advertising si prima companie de profil ale carei servicii au acoperire la nivel national.

Dintre acestia, 3 sunt femei si 4 barbati. Daca domnii sunt cei care vin mai des la mall, doamnele petrec mai mult timp per vizita. Iar in ce priveste obiceiurile de cumparare, barbatii cheltuie cu 10% mai mult decat femeile (302 lei vs 275 lei).

26% dintre cei care au declarat ca merg in mall fac vizite intre o data si de trei pe luna si numai 4% merg mai rar de o data la 3 luni.

73% dintre domni sunt prezenti la mall de cateva ori pe saptamana, 23% merg intre o data si trei ori pe luna, iar 4% mai rar de o data la trei luni. Doamnele, in schimb, viziteaza des centrele comerciale in proportie de 67%, fac 1-3 vizite pe luna in proportie de 29% si doar 4% au declarat ca se duc la mall mai rar de o data pe sezon.

„In cei aproape 20 de ani de activitate am aflat ca cele mai pretioase resurse pe care le avem in aceasta industrie sunt datele demografice. Informatia este putere pentru noi, dar mai ales pentru partenerii si colaboratorii nostri, care analizeaza audienta inainte de a planifica orice campanie de marketing in centrele comerciale care sa aiba succes si impact real in vanzari”, Laurentiu Jiga, fondator si CEE Managing Director Brand Management.

Romanii petrec peste 2 ore intr-o vizita la mall

Timpul mediu pe care il petrec romanii intr-o vizita la mall este de putin peste 2 ore (130 minute), Generatia Z (14-25 ani) fiind cea care se remarca in acest caz, cu peste 150 de minute petrecute intr-o singura sesiune de shopping. La polul opus se afla Generatia X (43-58 de ani), cu doar 116 ore.

Cel mai des romanii se duc in centrele comerciale pentru cumparaturi (55%), in topul preferintelor urmand socializarea la o cafea (29%), masa in zona de food court (29%), o vizita la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) si plata utilitatilor & sport (2%).

Cei care merg la shopping cumpara mai degraba haine de dama (18%) sau pentru barbati (12%) si cosmetice sau parfumuri (10%).

“In prezent, mall-urile joaca un rol important in stilul de viata al consumatorilor, succesul acestora pe piata romaneasca fiind de necontestat. Avem din ce in ce mai multe astfel de centre comerciale in orase, iar aglomeratia din acestea reflecta foarte clar placerea romanilor de a face cumparaturi, dorinta de a socializa si de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarca prin diversitatea lor de gen, varsta, venit si nivel de educatie intrucat aceste destinatii ofera un mediu atractiv si adaptat unei game largi de nevoi individuale, atat de ordin emotional cat si rational”, Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research

Femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumparaturi (61%), in timp ce barbatii, desi cheltuie mai mult per sesiune, isi planifica vizitele si in scop utilitar si numai in proportie de 48% pentru cumparaturi.

Suma cheltuita in medie este de 300 lei

Suma cheltuita in medie de catre romani la o vizita in mall este de aproape 300 de lei. Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de varsta 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmati indeaproape de Generatia X, care cumpara in valoare de circa 330 lei intr-o vizita la mall. Cel mai putin cheltuie intr-o sesiune de cumparaturi Generatia Z – numai 200 lei.

Interesant de observat este si tendinta consumatorilor care, desi achizitioneaza mai ales din magazine online, merg totusi in shop-urile de tip showroom aflate in mall-uri pentru a testa produsele inainte de a le cumpara efectiv. Dintre acestia, se remarca mai ales Generatia Z (46%).

Esantionul a cuprins 826 de respondenti aflati in categoria de varsta 14-60 de ani, cu educatie preponderent medie si superioara si venituri variate, aflati in Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta si Iasi.

Brand Management a fost fondata in 2004 si este prima companie din Romania care ofera servicii de indoor advertising la nivel national. Cu aproape 20 de ani de experienta in implementarea de campanii publicitare, in centre comerciale si de business, Brand Management a dezvoltat operatiuni de indoor advertising atat in Romania, cat si in Bulgaria si Cehia, pentru companii din domenii precum tehnologie si telecomunicatii, moda si bijuterii, financiar-bancar, FMCG, gestionand bugete dedicate indoor advertising de peste 120 milioane lei pana in 2022.

Brand Management este prezenta in peste 150 de locatii din Romania – Mall-uri, Hypermarket-uri si Business Centers – din primele 20 cele mai importante orase. Compania asigura expunerea campaniilor indoor advertising in fata a peste 110 milioane de vizite pe luna, contorizate si comunicate de locatii.

Mai mult in Cercetare, Research, OOH, Indoor


PUBLICITATE: