35 de copii din comunitati sarace, prima data la mare. Proiect CSR Reality Check, sprijinit de Kaufland.
Marti, 29 Mai 2018

Credit: Reality Check

Pe 25 mai, 35 de copii din sapte comunitati sarace din tara au vazut marea pentru prima data datorita Asociatiei Reality Check, cu sprijinul Kaufland Romania, in cadrul programului „Bucurie in Miscare”.

Credit: Reality Check

Pe 25 mai, 35 de copii din sapte comunitati foarte sarace din tara au vazut marea pentru prima data datorita Asociatiei Reality Check, cu sprijinul Kaufland Romania, in cadrul programului „Bucurie in Miscare”.

Copiii au venit la Mamaia Nord din Ponorata (Maramures), Clinceni (Ilfov), Castelu (Constanta), Poarta (Brasov), Potlogi (Dambovita), Colonia Bistrita (Bacau) si Delta Vacaresti (Bucuresti). Unii dintre ei au mers o noapte intreaga cu trenul, altii au venit doar de la cativa kilometri departare. Pentru toti a fost insa o premiera si o bucurie uriasa.

De nerabdare, la prima intalnire cu marea, copiii au sarit imbracati in valuri. Timp de patru zile, copiii s-au balacit, au cules scoici, dar au si invatat sa lucreze in grup, sa scrie impresii de vacanta si sa se ajute intre ei. S-au catarat, au jucat fotbal, au sarit pe trambulina, au tras cu arcul si au jucat tenis. Dupa cum spunea Andreea, care locuieste in Ponorata: ,,De acum am prieteni in toata tara!”

 
„Prin programul Fiecare copil in Gradinita si in Școala Ponorata media anuala de prezenta in Ponorata a crescut de la sub 30% la 75% si se mentine, iar datorita prezentei regulate, rezultatele scolare sunt mult mai bune. Kaufland Romania este unul dintre principalii sustinatori ai programelor noastre, iar surpriza pe care le-a oferit-o copiilor cu aceasta excursie la mare este cel mai frumos cadou de Ziua Copilului.”, a spus Nadia Gavrila, membru fondator al Asociatiei Reality Check.

Unul dintre obiectivele acestei mini-vacante a fost iesirea din comunitate pentru a socializa, pentru a vedea ca exista si alta lume in afara celei pe care acesti copii o cunosc. Saracia severa in care traiesc este greu de imaginat. Conditiile improprii in care locuiesc, nutritia precara, lipsa accesului la servicii medicale decente ii afecteaza pe copii din primele zile de viata. Dar potentialul lor este extraordinar, iar prin interventii integrate, pe termen lung, pot fi ajutati sa si-l atinga si, astfel, sa aiba sansa de a rupe cercul vicios al saraciei in care familiile lor traiesc de generatii intregi.

,,Orice copil se naste cu dreptul la educatie. De educatia copiilor de azi depinde chiar viitorul tarii si de aceea Kaufland Romania se implica activ in proiecte sociale ce sprijina dezvoltarea comunitatii. Ne bucuram nespus sa contribuim la bucuria acestor copii, fie ca ii sprijinim cu rechizite, alimente, hainute sau ii ducem sa vada pentru prima data marea. Avem grija de acesti copii, care au atat de multa nevoie de ajutor", a adaugat Anna-Katharina Scheidereiter , CSR Kaufland Romania.

Asociatia Reality Check sprijină dezvoltarea de programe și politici publice deștepte, cu impact, gandite in favoarea cetățenilor și puse in practică eficient și corect. Asociatia se concentraza in special asupra programelor anti-sărăcie (educație, servicii sociale, locuire, sănătate, ocupare, dezvoltare comunitară in comunitati care se confrunta cu saracia extrema).

Kaufland Romania continua si in 2018 programul „Bucurie in Miscare”, alaturi de Asociatia 11even. Initiat in 2012, programul are ca scop promovarea sportului si miscarii in comunitate. Pana in prezent au avut loc evenimente in peste 25 de orase din Romania, precum si in Chisinau, Moldova, reunind zeci de mii de participanti.

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine in 7 tari si 119 in Romania. Programele de responsabilitate sociala reprezinta o componenta cheie in strategia companiei. Cea mai mare parte a proiectelor CSR sunt desfasurate in parteneriat cu asociatii nonguvernamentale regionale sau nationale si urmaresc implementarea de programe sociale complexe ce se adreseaza unor grupuri mari de beneficiari. Pe langa educatie si sanatate, compania sprijina proiectele dedicate protectiei mediului inconjurator si pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viata sanatos prin intermediul activitatilor sportive si adoptarea unei nutritii echilibrate.

Mai mult in CSR, Responsabilitate Sociala,


PUBLICITATE: