1 din 2 romani iau in considerare achizionarea unei masini hibrid. 28% isi doresc sa treaca la cea electrica, insa cred ca Romania nu este pregatita
Marti, 02 Martie 2021

 

Credit. Reveal Marketing Research 

Studiul Reveal Marketing Research despre perceptia romanilor fata de utilizarea masinilor electrice sau hibrid mai releva faptul ca jumatate dintre romani (51%) declara ca ar lua in considerare sa achizitioneze o masina hibrid, iar 28% isi exprima dorinta de a trece la cea electrica. 85% dintre romani considera ca tara noastra nu este pregatita ca infrastructura pentru soferii masinilor electrice si doar 21% dintre oameni declara ca vor ramane mereu la masina pe diesel sau benzina.

AdPlayers.info

Studiul Reveal Marketing Research despre perceptia romanilor fata de utilizarea masinilor electrice sau hibrid mai releva faptul ca jumatate dintre romani (51%) declara ca ar lua in considerare sa achizitioneze o masina hibrid, iar 28% isi exprima dorinta de a trece la cea electrica. 85% dintre romani considera ca tara noastra nu este pregatita ca infrastructura pentru soferii masinilor electrice si doar 21% dintre oameni declara ca vor ramane mereu la masina pe diesel sau benzina.

Studiul, pe larg.

In 2019, datele la nivel international aratau faptul ca masinile particulare polueaza cel mai mult prin emiterea de 60,7% din totalul de emisii de dioxid de carbon provenite din transportul rutier european (in 2019). In 2020, Europa avea 51 de milioane de masini diesel, potrivit Federatiei Europene pentru Transport si Mediu.

Desi directivele Uniunii Europene obliga la actiuni in vederea combaterii schimbarilor climatice, reducerii poluarii si promovarii surselor alternative de energie, schimbarile la nivel local par sa fie lente sau inexistente. In acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre perceptia romanilor fata de utilizarea masinilor electrice sau hibrid.

Desi romanii cred ca o masina poate sa functioneze mai bine de 10 ani, 37% declara ca o schimba, in medie, o data la 3-5 ani

Un procent semnificativ afirma ca au schimbat 1-2 masini de cand sunt soferi (43%). Desi majoritatea oamenilor (63%) sunt de parere ca o masina noua poate avea o durata de viata optima de (peste) 10 ani, un procent semnificativ (37%) este cel al soferilor care au schimbat 3-5 masini in decursul celor 15 ani de cand conduc.

8 din 10 romani si-ar dori sa treaca la o masina electrica sau hibrid in viitor, insa sunt de parere ca Romania nu este pregatita cu infrastructura necesara

Este remarcabil procentul celor deschisi la ideea de a trece in viitor la o masina electrica sau hibrid – 79% dintre romani, avand in vedere ca la nivel european, deja exista aproximativ 1,8 milioane de astfel de vehicule inmatriculate (la final de 2019, potrivit Comisiei Europene). Dintre cei 79% - 28% declara ca ar lua in considerare sa achizitioneze o masina electrica, iar jumatate dintre romani (51%) isi exprima dorinta de a trece la varianta hibrid.

Principalul beneficiu al masinilor electrice este diminuarea poluarii, mentionat de 73% dintre romani, urmat de eficienta din punct de vedere al costurilor mentionata de 17% dintre oameni. Caracterul modern si inovativ este mai putin important pentru romani, astfel ca doar 9% dintre ei il considera drept un beneficiu.

In ceea ce priveste orizontul de timp, 58% dintre romani cred ca vor face tranzitia la o masina mai prietenoasa cu mediul in urmatorii 3 sau 5 ani.

Romania nu este pregatita ca infrastructura pentru soferii acestor masini, considera 85% dintre romani, desi ei si-ar dori sa conduca in viitorul apropiat o masina electrica. Doar 5% dintre romani sunt de parere ca tara noastra este suficient de pregatita pentru acest tip de abordare sustenabila. Este posibil ca tocmai din acest motiv, unii soferi sa nu isi doreasca sa renunte la masinile cu carburant conventional.


21% dintre romani considera chiar ca vor ramane mereu la masina pe diesel sau benzina, in special cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (28%) si nu se gandesc la tranzitia catre masina electrica/hibrid. Intr-un articol care explica lipsa de motivatie a oamenilor de a proteja mediul, observam ca acestia pot cadea in capcana perceptiei eronate ca nu vor resimti curand consecintele poluarii si schimbarilor climatice. Faptul ca schimbarile climatice nu par sa aiba impact in viitorul imediat apropiat, ii determina pe unii oameni sa minimizeze importanta amenintarii.

Romanii sunt pesimisti, desi isi doresc masini electrice. Aceasta este o oportunitate pentru branduri de a le oferi oamenilor solutii pentru transportul prietenos cu mediul

Datele ne arata ca oamenii sunt pesimisti si in ceea ce priveste capacitatea Romaniei de a lua masuri in urmatorii 3 ani spre a imbunatati infrastructura pentru masinile electrice – 79% dintre ei spun ca tara noastra va fi in continuare nepregatita.  Aceasta este o oportunitate, insa, pentru brandurile care pot contribui la imbunatatirea infrastructurii prin initiative in sprijinul oamenilor dispusi sa investeasca in masini electrice. Este important, totodata, ca brandurile sa comunice in acest sens.

Metoda de cercetare folosita a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de peste 12 ani companii din Romania si Europa.

Mai mult in Cercetare, Research 


PUBLICITATE: