Cu peste 2,5 miliarde de tranzacții analizate în 2025, Footprints AI lansează primul Copilot AI pentru retailul fizic
Vineri, 30 Mai 2025

Dan Marc, CEO si Cofondator, Footprints AI

AdPlayers. Info  

Prin intermediul primului Copilot AI, startup-ul romanesc de tehnologie Footprints AI transforma fiecare magazin intr-un „radar” inteligent ce oferă insight-uri de aprovizionare, sortimentație și marketing in timp real, accelerand expansiunea internațională a celei mai mari rețele de retail media din Europa Centrală și de Est

• Footprints AI lansează primul Copilot AI pentru retailul fizic, transformand fiecare magazin intr-un „radar” inteligent ce oferă insight-uri de aprovizionare, sortimentație și marketing in timp real.

 • Platforma a procesat peste 2,5 miliarde de tranzacții in 2025 și alimentează cea mai avansată rețea de retail media din Europa Centrală și de Est.

 • Footprints AI accelerează expansiunea globală prin parteneriate cu Studenac, Carrefour și Altex, iar licențierea tehnologiei și a modelului de business către parteneri strategici din afara clusterului CEE pregătește un ritm de creștere de 5X in 2025.


Footprints AI, startup romanesc de tehnologie care operează cea mai avansată rețea de retail media din Europa Centrală și de Est, anunță două realizări majore: lansarea primului Copilot AI dedicat retailului fizic și extinderea internațională prin noi parteneriate strategice.

Noul produs, un AI Copilot antrenat cu date reale din comportamentul consumatorilor, le permite retailerilor să transforme fiecare magazin intr-un „radar” inteligent al planului de aprovizionare, de marketing dar și al nevoilor comunității. Platforma analizează in timp real milioane de tranzacții zilnice, identifică tipare de consum și generează insight-uri utile pentru optimizarea aprovizionării, sortimentației, strategiei comerciale și de marketing.

Parteneriatele din regiunea CEE includ retaileri de top precum Profi, Lagardère Travel Retail, Rimi Baltic, Studenac, Tazz (Wolt Romania), Bolt Food, Carrefour, Altex și alții.

Copilotul Footprints AI: acuratețe fără precedent, in timp real

„Copilotul nostru aduce in retailul fizic viteza și ușurința in utilizare a unui AI conversațional standard, dar are un diferențiator major: este alimentat exclusiv cu date colectate din comportamente reale, analizate in rețelele de magazine partenere. Asta inseamnă că retailerii pot ințelege, cu un nivel de acuratețe fără precedent, ce iși doresc, sau nu, clienții lor, in fiecare moment al zilei, in fiecare locație”, a declarat Dan Marc, CEO și Cofondator, Footprints AI. 

In primele cinci luni din 2025, Footprints AI a procesat peste 2,5 miliarde de tranzacții generate de peste 25 de milioane de cumpărători din Europa Centrală și de Est.

Platforma Footprints AI are o putere transformatoare, un potențial uriaș de a produce un impact pozitiv la nivel de ecosistem. Nu doar pentru că integrează date de cumpărare la scară largă și folosește AI pentru a genera insight-uri predictive și utile pentru business. „Ci și pentru că retailerii pot anticipa comportamente de consum, se pot recalibra rapid in funcție de cererea reală, dar mai ales pentru că pot reduce risipa – o temă care ne preocupă pe toți", a explicat Dan Marc.

Soluția integrează și un mecanism de feedback direct din partea clienților, prin intermediul aplicației retailerului, unde aceștia pot semnala produsele pe care și le doresc. Retailerii pot reacționa rapid, cu oferte personalizate, notificări relevante sau introducand noi SKU-uri adaptate cererii specifice din fiecare locație.

Extindere internațională și parteneriate strategice

Odată cu lansarea Copilotului AI, Footprints AI iși continuă expansiunea internațională prin licențierea software-ului și a modelului de business către partenerii strategici. Compania a semnat recent un parteneriat major cu Studenac, cel mai mare retailer alimentar din Croația, cu peste 1.400 de magazine. In plus, platforma este deja activă in Polonia, Estonia, Letonia, Lituania, iar in Romania, Altex și Carrefour – cu aprox. 600 magazine in total – sunt cei mai recenți jucători care au intrat in ecosistemul Footprints AI.

Platforma este oferită gratuit retailerilor parteneri, iar datele sunt strict anonimizate. Modelul de business se bazează pe monetizarea insight-urilor prin campanii de retail media targetate, in baza datelor comportamentale din magazine, derulate și finanțate de branduri și agenții. Pană in prezent, Footprints AI a livrat peste 3.500 de campanii de retail media pentru branduri de top și a derulat parteneriate cu mai mult de 50 de agenții media. Soluțiile oferite includ reclame personalizate la raft, radio in-store, afișaj pe bonuri și ecrane de plată – tactici moderne susținute de o tehnologie capabilă să integreze și să analizeze in profunzime comportamentele de cumpărare ce rezultă din analiza datelor oferite de miliarde de tranzacții.

Dezvoltarea platformei a inceput in 2018 și s-a imbunătățit continuu, dezvoltarea fiind susținută de o echipă de 50 de specialiști.

Retail media este unul dintre cele mai dinamice canale de publicitate digitală, cu o valoare estimată de peste 100 de miliarde de dolari la nivel global pană in 2026, conform unui raport Boston Consulting Group. Footprints AI iși propune să devină un lider regional in acest segment. 

In Romania, piața este estimată la aproximativ 15 milioane euro, echivalentul a 1,5-2% din intreagă piață de publicitate, dar are un potențial de scalare de 3-4x in următorii ani, odată cu adopția tehnologiei create de Footprints AI și a dezvoltării ecosistemului de parteneri.

Tehnologia proprie Footprints AI integrează toate aceste date intr-o platformă unică, ce permite desfășurarea de campanii omnichannel de impact, măsurabile și scalabile.

Creștere exponențială, estimări pentru 2025

In 2024, Footprints AI a generat de șase ori mai multe venituri comparativ cu 2023 și a incheiat anul cu o rețea de retaileri activi care acoperă peste 3.000 de locații. Pentru 2025, compania estimează o creștere de peste cinci ori a veniturilor, grație extinderii regionale și  apariției de noi verticale de business.

La inceputul anului, compania a atras o investiție de 2,3 milioane de euro, destinată extinderii internaționale și accelerării dezvoltării tehnologice, prin integrarea de funcționalități avansate de inteligență artificială, automatizare, scalabilitate și securitate a datelor.

Cine este Footprints AI

Lider in soluții de retail media, startup-ul romanesc de tehnologie Footprints AI este  oferind agențiilor și brandurilor o platformă avansată de analiză, automatizare și inteligență artificială pentru planificarea și derularea campaniilor publicitare omnichannel. Platforma permite targetare precisă și analizează in timp real impactul asupra vanzărilor, la nivel de produs și magazin.

Pentru retailerii cu prezență fizică interesați să genereze venituri suplimentare din publicitate, Footprints AI transformă traficul anonim și comportamentul de cumpărare in audiențe media folosind tehnologia proprie bazată pe inteligență artificială. Soluția garantează o creștere de pană la 10 ori a veniturilor din surse non-trade in doar 3 luni, fără a compromite controlul asupra datelor, păstrand totul 100% anonimizat și privat. 

Cu avantajul tehnologic pe care il ofera, Footprints AI operează cea mai avansată rețea de retail media din Europa Centrală și de Est. Compania analizează și valorifică lunar comportamentul de cumpărare a peste 15 milioane de clienți fizici și online, livrand campanii de succes pentru branduri globale. Parteneriatele din regiunea CEE includ retaileri de top precum Profi, Lagardère Travel Retail, Rimi Baltic, Studenac, Tazz (Wolt Romania), Bolt Food, Carrefour, Altex și alții.

Mai mult in Business, AI, Inteligenta Artificiala, IA, Parteneriate, Antreprenoriat


PUBLICITATE: