(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Primul nostru obiectiv īn fiecare tara nu este de achizitiona numai o afacere īn care sa credem, ci mai ales sa avem īncredere īn echipa de management, a declarat pentru AdPlayers, Gregory Thain (foto) - Presedinte si CEO al IMSG, prezent ieri la o īntālnire cu presa īn care a anuntat oficial īn Romānia afilierea Friends la grupul de marketing si comunicare cu activitate pe piete emergente.
500 Mil. USD si locul 10 mondial īn 24 luni
Prin achizitii dar si cresteri organice ale afacerilor deja existente, IMSG vrea ca īn urmatoarele 24 luni sa creasca la o afacere de 500 Mil. USD si sa devina al 10 lea cel mai mare grup de marketing si comunicare din lume. Ca etapa intermediara, grupul intentioneza sa ajunga la o cifra de afaceri de 250 Mil. USD īn urmatoarele 12 luni.
Īn fiecare tara, ne intereseaza un business īn care sa credem si īn jurul caruia sa putem construi alte afaceri pe lānga acesta si investim practic si īn echipa de management, a mai spus Thain. Ne place sa pornim afaceri, dar ceea ce ne intereseaza, īn mod special, este sa putem dezvolta un business pornind de la o afacere deja existenta, de baza.
Nu ne dezvoltam asa īntāmplator, ci pentru ca este foarte greu sa gasesti īn industria comunicarii o echipa care sa porneasca o afacere, explica seful grupului IMSG. Daca gasim o companie cu o cifra de afaceri de aproximativ 5 Mil. EUR, cu o reputatie dar si cu o echipa de management deja existenta, este mult mai usor pentru noi sa lansam un nou business, urmat mai apoi de un altul, si asa mai departe, motiveaza Thain.
Thain a mai dezvaluit ca foarte probabil īn urmatoarele 2-3 saptamāni va mai anunta īnca o achizitie IMSG pe piata romāneasca, ca parte a unui program de dezvoltare īn care ar mai putea fi afiliate la grupul independent mai multe companii locale din Romānia.
Strategia de dezvoltare
IMSG se dezvolta īn special ca partener de afaceri al grupurilor industriale din tarile īn care detine afaceri cum sunt cele din Rusia, Comunitatea Statelor Independente, India, sau, mai nou, Turcia, Ungaria si Romānia.
Fondat īn 1996 de catre Gregory Thain - actualul Presedinte si Chief Executive Officer, IMSG este pozitionat ca un grup independent de marketing si comunicare cu activitate pe piete emergente. Din luna Decembrie 2005, IMSG este listat pe bursa de la Londra, (LSE AIM) si ruleaza īn prezent o afacere de 150 Milioane USD.
Grupul īsi desfasoara activitatea pe piete emergente din Europa de Est, Rusia si comunitatea statelor independente. Printre ariile de expertiza ale companiilor din IMSG se numara cele de Consumer Marketing, Servicii Sales & Trade Marketing, Retail Marketing, PR & Communication, Internet, Market Research, Training si modelare de business.
Clientii IMSG sunt companii multinationale sau jucatori importanti locali din domeniul bunurilor de larg consum de mare rulaj (FMCG), Retail, Servicii financiare, Auto, Electronice, si Business to Business.
10-15 Mil. USD din Romania, īn urmatorii 2 ani
Īntrebat de AdPlayers care sunt obiectivele privind cifra de afaceri īn urmatorii ani, pe Romania, Gregory Thain a declarat ca este cam devreme pentru estimari precise, dar cred ca, īn urmatorii 2 ani, vom genera un business cuprins īntre 10 si 15 Mil. EUR.
Presedintele IMSG nu a dezvaluit procentele diverselor servicii de comunicare din īntregul business al grupului din Romānia, dar a precizat ca noua structura proaspat afiliata de la Friends va dezvolta īn urmatoarea perioada serviciile de marketing si īn zone precum trade marketing, BTL, (bellow the line, non-media n.r.) precum si, foarte rapid, pe internet.
Īn business-ul de Internet, tocmai am facut de curānd o achizitie importanta īn Turcia, continua executivul IMSG. Avānd īn vedere expertiza relevanta a companiei īn aceasta directie, intentionam sa transferam experenta lor pe piata romāneasca īn cel mai scurt timp posibil.
Acest lucru se va īntāmpla īnsa nu numai pe Internet ci īn dezvoltarea afacerii noastre pe toate celelalte zone de expertiza īn care nu suntem prezenti pe aceasta piata, mai subliniaza presedintele grupului. Vom acoperi toate segmentele de business neacoperite pāna īn prezent.
ATL BTL īn SUA si Europa versus piete emergente
Spre deosebire de piata din SUA si majoritatea tarilor din Europa, unde raportul ATL BTL este aproape egal: 50%-50%, Lau Geckler (foto)- Acquisition Director / Deputy Managing Director IMSG International, a afirmat pentru AdPlayers ca pietele emergente au o distributie diferita cu cote de aproximativ 70% ATL si 30% BTL, depinzānd si de fiecare piata.
Geckler spune ca obiectivul IMSG este de a dezvolta integrat toate serviciile de comunicare, strategie cunoscuta sub aripa pozitionarii Trough the Line (TTL). Pentru perioada imediat urmatoare, oficialul este de parere ca business-ul IMSG din Romānia va fi similar cu cel derulat pāna īn prezent de companiile afiliate, dar a adagat ca foarte curānd īsi vor face simtite prezenta tot mai multe expertize de pe alte piete ale grupului de companii.
AdPlayers/File
IMSG Crestere cu 131% īn 2006
Potrivit oficialilor sai, IMSG a īnregistrat īn 2006 o cifra de afaceri totala a grupului de 96,5 Mil EUR, cu o crestere de 131% fata de anul precedent, cānd avea la sfārsitul anului 41,8 Mil. USD. Fata de 2005 grupul a avut anul trecut o crestere a profitului brut de 98%, de la 17 Mil. USD la 33,8 Mil. USD. IMSG a avut anul trecut o crestere organica de 51% cānd a īnregistrat 63,1 Mil. USD din Rusia si Comunitatea Statelor Independente.
La sfārsitul anului trecut, IMSG avea 21 de birouri īn piete emergente si īsi desfasura activitatea la Moscova, Sankt Petersburg, Yekaterinburg, Kazan, Nizhniy Novgorod, Novosibirsk, Rostov-on-Don, Samara, Krasnodar (Rusia), Kiev (Ukraina), Almaty, Astana (Kazakhstan), Dushanbe (Tajikistan), Istanbul (Turcia), New Delhi, Mumbai, Bangalore, Chenai, Kolcata, Hyderabad (India) si Budapesta (Ungaria).
Achizitii IMSG 2006 - 2007
Cu o extindere rapida pe pietele emergente, printre achizitiile IMSG īn 2006 se numara IMCA - companie de cercetare cu sediul la Moscova, RPM RADAR - una dintre cele mai importante companii independente de advertising si marketing, alaturi de divizia de productie F Stop, CANDID MARKETING - liderul serviciilor de marketing promotionale din India, STOREWARS - unul din liderii sistemelor de simulare de business si HPS GROUP una din cele mai importante companii de marketing si vānzari din Ungaria, si alte trei companii asociate: HPS Direct Sales Kft, HPS Experience Kft and Promotion-Store Kft.
Īn 2007, pe lānga agentia de publicitate full service FRIENDS din Romānia, achizitiile IMSG includ TARANTULA, o companie de comunicare integrata in Moscova, MAPP una dintre cele mai importante companii de marketing si vānzari din Turcia concentrata pe Trade marketing si suport de vānzari, PRAGMA - unul din liderii companiilor de consultanta strategica.




