Cu o tinta de 500 Mil. USD în urmatorii 2 ani, IMSG vrea locul 10 în lume
Marti, 11 Septembrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Cu o tinta de 500 Mil. USD în urmatorii 2 ani, IMSG vrea locul 10 în lume“Primul nostru obiectiv în fiecare tara nu este de achizitiona numai o afacere în care sa credem, ci mai ales sa avem încredere în echipa de management”, a declarat pentru AdPlayers, Gregory Thain (foto) - Presedinte si CEO al IMSG, prezent ieri la o întâlnire cu presa în care a anuntat oficial în România afilierea Friends la grupul de marketing si comunicare cu activitate pe piete emergente.

500 Mil. USD  si locul 10 mondial în 24 luni

Prin achizitii dar si cresteri organice ale afacerilor deja existente, IMSG vrea ca în urmatoarele 24 luni sa creasca la o afacere de 500 Mil. USD si sa devina al 10 lea cel mai mare grup de marketing si comunicare din lume. Ca etapa intermediara, grupul intentioneza sa ajunga la o cifra de afaceri de 250 Mil. USD în urmatoarele 12 luni.

“În fiecare tara, ne intereseaza un business în care sa credem si în jurul caruia sa putem construi alte afaceri pe lânga acesta si investim practic si în echipa de management”, a mai spus Thain. „Ne place sa pornim afaceri, dar ceea ce ne intereseaza, în mod special, este sa putem dezvolta un business pornind de la o afacere deja existenta, de baza”.

„Nu ne dezvoltam asa întâmplator, ci pentru ca este foarte greu sa gasesti în industria comunicarii o echipa care sa porneasca o afacere”, explica seful grupului IMSG. “Daca gasim o companie cu o cifra de afaceri de aproximativ 5 Mil. EUR, cu o reputatie dar si cu o echipa de management deja existenta, este mult mai usor pentru noi sa lansam un nou business, urmat mai apoi de un altul, si asa mai departe”, motiveaza Thain.

Thain a mai dezvaluit ca foarte probabil în urmatoarele 2-3 saptamâni va mai anunta înca o achizitie IMSG pe piata româneasca, ca parte a unui program de dezvoltare în care ar mai putea fi afiliate la grupul independent mai multe companii locale din România.

Strategia de dezvoltare

IMSG se dezvolta în special ca partener de afaceri al grupurilor industriale din tarile în care detine afaceri cum sunt cele din Rusia, Comunitatea Statelor Independente, India, sau, mai nou, Turcia, Ungaria si România.

Fondat în 1996 de catre  Gregory Thain - actualul Presedinte si Chief Executive Officer, IMSG este pozitionat ca un grup independent de marketing si comunicare cu activitate pe piete emergente. Din luna Decembrie 2005, IMSG este listat pe bursa de la Londra, (LSE AIM) si ruleaza în prezent o afacere de 150 Milioane USD.

Grupul îsi desfasoara activitatea pe piete emergente din Europa de Est, Rusia si comunitatea statelor independente. Printre ariile de expertiza ale companiilor din IMSG se numara cele de Consumer Marketing, Servicii Sales & Trade Marketing, Retail Marketing, PR & Communication, Internet, Market Research, Training si modelare de business.

Clientii IMSG sunt companii multinationale sau jucatori importanti locali din domeniul bunurilor de larg consum de mare rulaj (FMCG), Retail, Servicii financiare, Auto, Electronice, si Business to Business.

10-15 Mil. USD din Romania, în urmatorii 2 ani

Întrebat de AdPlayers care sunt obiectivele privind cifra de afaceri în urmatorii ani, pe Romania, Gregory Thain a declarat ca “este cam devreme pentru estimari precise, dar cred ca, în urmatorii 2 ani, vom genera un business cuprins între 10 si 15 Mil. EUR”.

Presedintele IMSG nu a dezvaluit procentele diverselor servicii de comunicare din întregul business al grupului din România, dar a precizat ca noua structura proaspat afiliata de la Friends va dezvolta în urmatoarea perioada serviciile de marketing si în zone precum trade marketing, BTL, (bellow the line, non-media n.r.) precum si, foarte rapid, pe internet.

“În business-ul de Internet, tocmai am facut de curând o achizitie importanta în Turcia”, continua executivul IMSG. „Având în vedere expertiza relevanta a companiei în aceasta directie, intentionam sa transferam experenta lor pe piata româneasca în cel mai scurt timp posibil.

„Acest lucru se va întâmpla însa nu numai pe Internet ci în dezvoltarea afacerii noastre pe toate celelalte zone de expertiza în care nu suntem prezenti pe aceasta piata”, mai subliniaza presedintele grupului. “Vom acoperi toate segmentele de business neacoperite pâna în prezent”.

ATL – BTL în SUA si Europa versus piete emergente

Cu o tinta de 500 Mil. USD în urmatorii 2 ani, IMSG vrea locul 10 în lumeSpre deosebire de piata din SUA si majoritatea tarilor din Europa, unde raportul ATL – BTL este aproape egal: 50%-50%, Lau Geckler (foto)- Acquisition Director / Deputy Managing Director IMSG International, a afirmat pentru AdPlayers ca pietele emergente au o distributie diferita cu cote de aproximativ 70% ATL si 30% BTL, depinzând si de fiecare piata.

Geckler spune ca obiectivul IMSG este de a dezvolta integrat toate serviciile de comunicare, strategie cunoscuta sub aripa pozitionarii Trough the Line (TTL). Pentru perioada imediat urmatoare, oficialul este de parere ca business-ul IMSG din România va fi similar cu cel derulat pâna în prezent de companiile afiliate, dar a adagat ca foarte curând îsi vor face simtite prezenta tot mai multe expertize de pe alte piete ale grupului de companii.

AdPlayers/File

IMSG Crestere cu 131% în 2006

Potrivit oficialilor sai, IMSG a înregistrat în 2006 o cifra de afaceri totala a grupului de 96,5 Mil EUR, cu o crestere de 131% fata de anul precedent, când avea la sfârsitul anului 41,8 Mil. USD. Fata de 2005 grupul a avut anul trecut o crestere a profitului brut de 98%, de la 17 Mil. USD la 33,8 Mil. USD. IMSG a avut anul trecut o crestere organica de 51% când a înregistrat 63,1 Mil. USD din Rusia si Comunitatea Statelor Independente.

La sfârsitul anului trecut, IMSG avea 21 de birouri în piete emergente si îsi desfasura activitatea la Moscova, Sankt Petersburg, Yekaterinburg, Kazan, Nizhniy Novgorod, Novosibirsk, Rostov-on-Don, Samara, Krasnodar (Rusia), Kiev (Ukraina), Almaty, Astana (Kazakhstan), Dushanbe (Tajikistan), Istanbul (Turcia), New Delhi, Mumbai, Bangalore, Chenai, Kolcata, Hyderabad (India) si Budapesta (Ungaria).

Achizitii IMSG 2006 - 2007

Cu o extindere rapida pe pietele emergente, printre achizitiile IMSG în 2006 se numara IMCA - companie de cercetare cu sediul la Moscova, RPM RADAR - una dintre cele mai importante companii independente de advertising si marketing, alaturi de divizia de productie F Stop, CANDID MARKETING - liderul serviciilor de marketing promotionale din India, STOREWARS - unul din liderii sistemelor de simulare de business si HPS GROUP – una din cele mai importante companii de marketing si vânzari din Ungaria, si alte trei companii asociate: HPS Direct Sales Kft, HPS Experience Kft and Promotion-Store Kft.

În 2007, pe lânga agentia de publicitate full service FRIENDS din România, achizitiile IMSG includ TARANTULA, o companie de comunicare integrata in Moscova, MAPP – una dintre cele mai importante companii de marketing si vânzari din Turcia concentrata pe Trade marketing si suport de vânzari, PRAGMA - unul din liderii companiilor de consultanta strategica.


PUBLICITATE: