„Nu lasati pe umerii agentiei de publicitate, sau, mai rau, a celei de media, raspunderea marketingului pe internet”
Luni, 12 Noiembrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Departe de a face din Internetics un subiect de invidiat pentru televiziuni care elucideaza misterul unui amarat injunghiat in scara blocului, tinta AdPlayers a ramas Internetul in jurul uneia dintre cele mai importante manifestari anuale in comunicarea digitala. Nu de alta, dar sa vedem ce am facut si mai ales ce mai avem de facut pana sa ne laudam cu mareata noastra piata online.

„Nu lasati pe umerii agentiei de publicitate, sau, mai rau, a celei de media, raspunderea marketingului pe internet, pentru produsele din care vreti sa vindeti mai mult”. Acesta este doar unul din „sfaturile practice” scrise de un „specialist” online care, intr-un drept la replica pe AdPlayers, sustine ca are, din 2003, „5 ani in presa si aproape 5 pe internet”. Deci cam atat poti sa inveti in aproape 5 ani de meserie, si este deajuns sa fii director executiv la asociatia de publicitate pe Internet din Romania.

Nici nu este de mirare ca multi oameni de Internet nu au vazut cuvintele de mai sus pline de intelepciune. Atunci cand scria aceste cuvinte, in urma cu 3 luni, specialistul nostru de azi era, ce-i drept, un om de PR, pozitie din care se pare ca nu multa lume lua foarte in serios ce spune.

Sigur ca portalul care a publicat opiniile la sfarsitul lunii iulie 2007, nu avea nicio vina ca le-a impartasit. Dimpotriva. Era, in fond, opinia unui om de PR de la o companie cu activitate pe Internet. Mai mult. Opinia respectiva ne-a demonstrat tuturor ca o piata intreaga poate sa nu aiba un drept la replica pentru ca, pur si simplu, nu poate citi toate ineptiile.

Cu modestia ce-l caracterizeaza, expertul nostru spune in dreptul la replica in AdPlayers  si cat de multe lucruri il recomanda pentru alegerea ca director executiv al asociatiei de publicitate online din Romania. Este greu de imaginat ce povesti l-au recomandat si membru in juriul Internetics.

„Nu va asteptati sa gasiti ditamai agentia”

„Fie impartiti intern responsabilitatea asta, fie angajati o firma specializata. Nu va asteptati sa gasiti ditamai agentia, un shop de cativa oameni inteligenti si cu experienta in marketing online sunt suficienti”, mai sustinea acum 3 luni expertul autorizat de astazi, despre cum ar trebui gestionata comunicarea online. Asadar, in viziunea specialistului nostru, este exclus ca agentiile de publicitate si agentiile de media sa se poata ocupa de managementul investitiilor in media digitala.

Cu alte cuvinte, „ditamai” agentiile Media Investment, Media Direction, MindShare Media, Zenith Media, Mediaedge:cia  – ca sa dam doar cateva exemple de companii membre ale Asociatiei IAB Romania – ar trebui sa renunte de buna voie la conturile de media online ale clientilor si sa ii sfatuiasca sa-si ia experti online, pentru ca respectivele companii de media nu sunt in stare de acest lucru pentru a administra si conturile de comunicare digitala.

Poate si mai grav decat scrisul este faptul ca din aceasta toamna, o parte din sfaturile expertului nostru de ieri le-am vazut de curand „invataturi” prin conferintele speacializate in care este deja citat ca speaker. Deh, nu-i asa, omul ar putea castiga si bani ca invitat, pentru ca o face de la inaltimea scaunului de director executiv al unei organizatii respectate.

„Nu lasati sa va orbeasca indicatori intermediari precum rate de click, vizite samd,”

Afirmatiile de mai sus au fost scoase dintr-un context mai larg de autoproclamate „sfaturi” pentru oamenii de marketing: „Nu lasati sa va orbeasca indicatori intermediari precum rate de click, vizite samd, ci incercati sa va definiti obiective de marketing, si sa masurati toate etapele intermediare, cu rolul de a optimiza fiecare conversie”, mai tuna si fulgera actualului nostru reper de expertiza online.

Nu puteam incheia fara cateva cuvinte care ar putea sa umple manualele de educatie alternativa ale copiilor, scrise de acelasi domn profesor cu sfaturi in publicitate pe Internet: „Celelalte medii sunt trecatoare, in timp internetul e permanent. TV-ul, presa tiparita, radioul si outdoor-ul se impart in functie de timp in segmente, care sunt pregatite, difuzate, raportate si uitate.”

Da. Internetul este permanent.

Numai ca „memoria” lui ne joaca feste cateodata.

iulian.toma[at]adplayers.ro


PUBLICITATE: