.
.
(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
OMD si Starcom Media Vest sunt īn fruntea celor mai creative agentii media, potrivit celei mai recente editii The Gunn Report for Media 2006. Raportul global examineaza mai multe categorii, incluzānd cea mai creativa agentie de media, retea de media sau advertiser.
Metodologia
Similar metodoligiei de lucru utilizate de The Gunn Report ce examineaza perfomanta agentiilor īn materie de creativitate, metodologia The Gunn Report for Media puncteaza fiecare agentie si campanie media īn competitiile internationale cu, de la 3 la 5 puncte, pentru Cel mai Bun sau Grand Prix īn categorie, 2 sau 3 puncte pentru un cāstigator sau Aur (Gold Award), si 1-2 puncte pentru Argint (Silver Award) sau Bronz (Bronze Award). Campaniile media mai primesc deasemenea puncte pentru premii īn diferite categorii (Best Use of Sponsorship, Best Use of TV, etc.).
"The Gunn Report for Media reuneste lista cāstigatorilor din cele mai importante competitii din industrie, desemnānd, anual, prima liga a industriei de comunicare (īn media n.r.), a spus Isabelle Musnik, Editor al The Gunn Report for Media.
Raportul īsi propune sa trimita un semnal industriei de marketing, sa puna īntr-o lumina globala inovatia īn media si sa inspire īnalte standarde ale produsului media, īn īntreaga lume, continua Musnik. Viitorul industriei sta īn puterea inovatiei a creativitatii īn media. Cele 53 de competitii, raportate īn acest an, o dovedesc.
Raportul a fost sustinut, si īn acest an, de catre Procter & Gamble. Bernhard Glock, P & G Vice President, Global Media and Communication a afirmat: Este clar ca asemenea canalelor media pe care le utilizam pentru a ne conecta la consumatorii nostri, este la fel de vital ca si continutul creativ pe care vrem sa īl transmitem.
Bernhard Glock spune ca atāt timp cāt consumatorii au mai mult control pentru consumul de media, īn paralel cu cresterea continutului media si al numarului de mesaje ce le capteaza atentia, angajarea acestora īn receptarea mesajelor devine o provocare cu atāt mai importanta.
The Gunn Report for Media 2006 poate fi achizitionat la un pret de 50 euro (sau 70 USD) (www.gunnreport4media.com) .
Agentia Anului īn Topul Creativitatii Media: OMD
Īn topul The Gunn Report for Media 2006 rāmāne, pe acelasi loc ca īn editia precedenta, agentia OMD cu 206 puncte. Starcom MediaVest rāmāne si ea pe pozitia secunda, cu 116 puncte. Pe locul 3, īn urcare cu 2 locuri, se afla MindShare, cu 107 puncte.
Īi urmeaza mediaedge cia, pe locul 4, cu 69 de puncte, īn urcare si ea, deasemenea, cu 2 locuri. Pe locul 5 se afla Universal McCann, cu 64 de puncte, si ea īn urcare cu 2 pozitii, fata de anul precedent. Cu 59 de puncte, MediaCom cade 2 pozitii, pe locul 6. ZenithMedia īnregistreaza cea mai mare cadere, cu 4 pozitii, trecānd pe locul 7, cu 56 de puncte.
Reteaua Media Globala a Anului: GroupM
Īn urcare cu un loc, fata de anul precedent, GroupM (WPP) vine īn fruntea clasamentului creativitatii retelelor media globale, cu 352 de puncte. Si ea īn urcare cu o pozitie, Omnicom Media Group se afla pe locul 2, cu 332 de puncte. Aceasta eate urmata, pe locul 3, de Publicis Groupe Media care a acumulat 271 de puncte, īn cadere cu 2 locuri fata de anul precedent.
Pe acelasi loc ocupat anul trecut se afla Interpublic Media Council, pe pozitia a patra, cu 126 de puncte. Havas urca un loc, pe 5, fata de anul precedent, cu 62 de puncte. Aegis pierde un loc, clasāndu-se pe pozitia 6, cu 55 puncte.
Advertiser-ul Anului: Nike
Īn 2006, sase adevrtiseri au fost premiati pentru creativitatea īn media. Nike, pe pozitia secunda anul precedent, a trecut pe primul loc īn 2006, pentru campanii premiate la 14 festivaluri demonstrānd astfel calitatea si originalitatea activitatii īn media, īn īntreaga lume. Sony urmeaza pe locul 2, Lynx pe 3, McDonalds pe 4, iar Coca-Cola si Adidas, la egalitate, pe locul 5.
Campania de Media a Anului
Din pacate, raportul lasa loc liber la titlul de Campanie Media a Anului, īn 2006. Campaniile creative īn media sunt foarte diferite de la o tara la alta, apreciaza autorii. Nu multe dintre aceste campanii sunt europene si, cu atāt mai putin internationale. Īn 2006, doar trei campanii au obtinut premii īn mai mult de 2 festivaluri si niciuna dintre ele nu au acumulat un numar semnificativ de puncte pentru a fi premiate.
Dealtfel, The GunnReport for Media a ales sa sublinieze īnvingatorii din principalele trei mari competitii globale: Cannes, The Clios si One Show .
Cāstigatorii principalelor competitii globale, īn media 2006
CANNES
Launching an Airline, Lynx, Grand Prix, Gold Lion (Best Use of Mixed Media)
Rubbish Film Fest, Telecom, New Zealand, Gold Lion (Best Use of Internet/New Media)
The Biggest Monopoly, Hasbro UK, Gold Lion (Best Use of Outdoor Media)
Size, Mini, Gold Lion (Best Use of Ambient Media)
Embracing the Olympic, Mairie de Paris, Gold Lion, (Best Use of Special Events)
Sperm Strike, Duo , Gold Lion, (Young Adults 18 - 34 years)
CLIO
Exista 2 categorii, jurizānd startegia de media si creativitatea: Content & Contact si Innovative Media
Fill the City with Questions !, goo / NTT - Winner, Content & Contact
Fifa 2006 - Be the Ball, Adidas - Winner, Innovative Media
ONE SHOW
Starbucks, Starbucks, Winner