
(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
"Cred ca suntem pe val. Nisa noastra a fost firmele straine care se instaleaza n Romania caci avantajul nostru competitiv este ca le vorbim pe limba lor, si la propriu, si la figurat, afirma pentru AdPlayers, Sandra Pralong, Chairwoman / Founder la Synergy Communications, legat de pozitionarea companiei de relatii publice si consultanta n comunicare.
Fondatoarea Synergy, Sandra Pralong este posesoarea uneia dintre cele mai impresionante biografii n comunicare si media din Romnia. n televiziune, Sandra Pralong a scris sau realizat reportaje on-air pentru CNN World Report (1990-1993), dupa ce a lucrat, ntre 1985 si 1990 pentru Newsweek Magazine (New York) Director of Promotion, si apoi Manager, Suplimente Speciale la Newsweek.
n 1990, Pralong a pus bazele celei mai mari organizatii filantropice din Romnia - The Soros Foundation, Open Society Fundation (Bucuresti), pentru care a lucrat ntre 1990-1993. Ea a mai fost Consilier Prezidential Presedintia Romniei (2004- 2008) si Regional Communications Advisor la UNDP (United Nations Development Programme, Regional Bureau for Europe and the CIS, Regional Center (2002-2005).
Pralong este de parere ca Odata Romania integrata n UE, nu numai ca sunt mai multi investitori straini interesati de noi dar, mai ales, firmele Romnesti gndesc altfel despre piata lor si si dau seama ca trebuie sa se armeze cu cele mai bune strategii de comunicare ca sa ramna competitive ntr-o piata largita", adauga executivul.

"Synergy nu mai e demult o agentie care nvata sa mearga, spune Luminita Malanca (foto), Operations Manager. Am crescut si suntem ntr-o continua faza de dezvoltare. Si ce dovada mai buna poate fi, dect faptul ca, la nceputul lui 2006, eram 3 persoane n agentie iar acum suntem 10?", adauga ea.
Agentia de relatii publice a cooptat, de curnd, nca 3 oameni: Silviu Garet - New Business Development Manager, Ela Spataru - Assistant Manager si Livia Barbu - PR Assistant.
Silviu Garet (32), New Business Development Manager este licentiat n Marketing, n cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) si este specialistul Synergy in New Business si Cercetare. Ela Spataru (29), Assistant Manager, are experienta profesionala n cadrul unor companii internatioanle unde, potrivit Synergy, a initiat si coordonat timp de sase ani programe de relatii publice. Livia Barbu (22) - PR Assistant, aduce n companie un plus de experienta n advertising.

AdPlayersFile
Infiintata n 2001, Synergy are trei divizii: Comunicare Strategica si PR (Synergy Communications), Public Affairs (Synergy International) si cea de Advocacy si Marketing Social (Fundatia SynergEtica). Synergy are, ca focus, companii internationale care decid sa intre pe piata din Romania.
Printre clientii companiei se numara corporatii private cum sunt Renault/Dacia, Erste Bank, Rothschild Investment Bank, Immorent Romania, Sparkassen Immobilien, PPF Investments, Unita, Ziua Press Group, TPF Belgia, First Data International (FDI) si organizatii internationale precum EU Phare Program, UNDP, UNICEF, OECD, World Learning, Bertlesman Foundation, Soros Foundation, Freedom House. Anul trecut compania a csticat clientii FDI, Sparkassen Immobilien, PPF Investments, Unita.