Cannes Lions 2006 a crescut cu 12.5%
Joi, 01 Iunie 2006

Cannes Lions 2006 a crescut cu 12.5%

( AdPlayers.ro, Iulian Toma , iulian.toma@adplayers.ro )

Festivalul de publicitate Cannes Lions 2006 a inregistrat o crestere semnificativa a lucrarilor inscrise, fata de competitia de anul trecut. Festivalul ce va avea loc in perioada 18 – 24 iunie, totalizeaza un numar record de 24.862 de intrari din 81 de tari ale lumii.

Comparativ cu editia precedenta, intrecerea mondiala a publicitatii trece in revista o crestere de 12.5% fata de numarul de inscrieri de anul trecut cand au fost inregistrate 22.102 de inscrieri.

Chiar si fara nou introdusa sectiune dedicata promo-urilor - Promo Lions, ce nu se afla pe “tabla de inscrieri” a anului trecut, Cannes Lions 2006 are o crestere de 9.67% fata de Cannes Lions 2005. Inscrierile in Promo Lions inregistreaza la prima editie un numar de 622 de lucrari.

Cele mai mari evolutii procentuale ale numarului de inscrieri le inregistreaza intrarile in sectiunile Media Lions, cu o crestere de 36.5% si un total de 1.466 lucrari inscrise, Cyber Lions 32% (2.502 inscrieri) si Titanium +52% (202). Cresteri inregistreaza si sectiunile Outdoor cu 13 % (5282 inscrieri), Press cu 10% (7.387 inscrieri) -  cea mai “populata" sectiune si, mai putin semnificativa ca evolutie pozitiva, Radio: 1% (1.032 inscrieri).

Chiar daca nu putem vorbi si de evolutii negative impresionante, la capitolul scaderi se numara Lions Direct cu o scadere de 6.5%, si un total de 1.509 inscrieri si Film, cu o descrestere procentuala de 2.72%  si un total de 4.860 inscrieri.

Ceremoniile de premiere a castigatorilor Cannes Lions 2006 vor avea loc, pe sectiuni, astfel: Luni, 18 iunie - Lions Direct si Promo Lions, Marti, 19 iunie – Radio Lions, Media Lions, Outdoor Lions, Miercuri, 20 iunie – Press Lions si Cyber Lions, iar sambata, 24 iunie – Film Lions, Titanium Lions. Tot sambata va avea loc si gala de incheiere Cannes Lions 2006.

Inscrierile pe sectiuni

Cannes Lions 2005 versus Cannes Lions 2006,

Inscrieri Cannes Lions: 2005 | 2006  (Variatie %)

Promo Lions:  n/a | 622   (categorie noua)

Lions Direct: 1614 | 1509 (- 6.51%)

Media Lions: 1076 |1466 (+36.25)

Outdoor: 4667 | 5282 (+13.18% )

Radio Lions: 1020 |1032  (+1.18% )

Cyber Lions: 1897 | 2502 (+31.89%)

Press: 6699 | 7387 (+10.27%)

Film: 4996 | 4860  (-2.72%)

Titanium: 133 |202 (+51.88%)

TOTAL:  22102 | 24862 (+12.49%)

Cannes Lions (www.canneslions.com) este cea mai importanta competitie mondiala a marketingului si publicitatii. Pe langa intrecererea din sectiuni a lucrarilor inscrise in concurs, festivalul de publicitate reprezinta locul in care se desfasoara anual cele mai importante seminarii si workshop-uri din industrie. Desi in Romania este promovat mai mult drept un festival al tinerelor sperante creative in publicitate, cu exceptia unor lucrari finaliste, industria romaneasca nu a urcat pana in prezent pe podiumul de premiere la nici o sectiune. Chiar si asa, lucrarile finaliste romanesti spun totusi ca oamenii de comunicare din Romania sunt pe drumul cel bun si ca premiile nu pot fi departe. 

Interesant este ca festivalul complet al seniorilor marketingului si publicitatii mondiale de la Cannes a avut insa cativa “premianti” in juriile celor mai recente editii ale festivalurilor de publicitate Ad’Or sau AdPrint. Cu toate acestea, in ciuda prezentelor valoroase in jurii sau a participarii unor nume grele premiate la Cannes in cele doua festivaluri, lipsa de preocupare a organizatorilor de a promova creativii si lucrarile care au castigat celebrii "Lei" ai festivalului, au facut ca mintile luminate ale industriei de marketing si comunicare mondiale  care au vizitat Romania sa plece exact cum au venit: necunoscuti publicitarilor romani, dornici dealtfel de a invata “secretele” meseriei. 


PUBLICITATE: