(AdPlayers.ro, Aneta Bogdan, Chartered Marketer, MBA, Managing Partner Brandient )
"Este evident ca opinia noastra nu face referire la valoarea imobiliara a Castelului Bran - stabilita de specialistii īn evaluarea proprietatii, ci la valoarea brandului de locatie cu acest nume. Castelul īncorporeaza īn el valoare imobiliara, valoare istorica si valoare arhitecturala; īn plus, castelul īncorporeaza o legenda, care - ne place ori nu, face parte dintre asociatorii clari pe care brandul nostru de tara l-a nascut deja: este legenda contelui Dracula. Aceasta legenda este capabila - daca este exploatata eficient - sa dezvolte un business de sine statator a carui importanta deriva nu numai din profitul pe care-l poate scoate, ci si din relevanta pe care o are ca vector de consolidare a brandului de tara.
Castelul Bran are renumele de Castelul Contelui Dracula. Din perspectiva brandingului, cāt de mult adevar exista īn acest personaj, ce legatura are el cu Vlad Tepes si daca a locuit sau nu acesta īn Castelul Bran, nu prea conteaza - atāta timp cāt personajul Dracula "seduce" nevoia de mister si fantastic a oamenilor de pretutindeni si genereaza business interesant mai mult pentru afaceristii din lumea īntreaga decāt pentru noi, romānii (sa ne gāndim doar la cele peste 200 milioane de dolari cāt a scos filmul lui Coppola pe aceasta tema).
Ceea ce conteaza este povestea, legenda capabila sa atraga turisti, producatori de evenimente, de filme, de entertainment. Castelul īn sine este o sursa de inspiratie, de aventura, de mister, de fantastic si asta īl tranasforma īntr-un business interesant din perspectiva brandingului. Doar ca, īn forma īn care este exploatat acum, de buna seama ca "nu face 60 de milioane". Din perspectiva oportunitatilor de business īnsa, da - atunci putem discuta. Ca sa stim ce valoare de brand ar avea Castelul Contelui Dracula, ar trebui sa facem cercetare globala pe cāt de puternic si atragator este acest brand si apoi sa vedem cam cāti bani ar putea sa scoata acest business īn viitor, daca va fi exploatat corespunzator. Evident ca sunt multi bani cei pe care īi cere proprietarul, dar nu cred ca altcineva decāt statul romān ar trebui sa aiba grija de acest "brand property" al romānilor. Sunt multi bani daca nu se va ocupa nimeni de acest izvor de business si de imagine. Daca se va numi acolo un manager cu experienta relevanta īn acest domeniu - al brandingului de locatie - sunt sigura ca statul romān va face chiar o afacere buna. Ca profit si ca imagine de tara. "
AdPlayersFile
Aneta Bogdan este Chartered Marketer, MBA, Managing Partner Brandient companie care a realizat pentru revista BusinessWeek, pentru prima oara īn Romānia, topul celor mai valoroase 50 de branduri romānesti, un clasament bazat pe calculul valorii financiare a brandurilor.
Modelul folosit de Brandient masoara valoarea adusa de brand proprietarului curent si aplica principii si metode larg acceptate si folosite īn evaluarea activelor intangibile. Īn evaluarea Brandient, rezultatele financiare sunt coroborate cu un index de brand equity, obtinut prin prelucrarea si indexarea rezultatelor unei ample cercetari nationale de piata efectuate de firma D&D Research īn 22 de categorii distincte, acoperind peste 200 de branduri romānesti.
Companie romaneasca dedicata consultantei īn strategie si design de brand, Brandient (www.brandient.com) s-a asociat anul trecut cu agentia globala de branding Enterprise IG, parte a grupului WPP, pentru a pune la dispozitia clientilor sai un plus de competente, capacitate si experienta.
Printre proiectele de notorietate ale Brandient se numara rebrandingul lantului de retail Domo, al companiei Astral, al grupului farmaceutic Europharm, al TVR, al Societatii Nationale de Radiocomunicatii Radiocom, al lantului de retail Flanco, al companiilor Novensys, Smartree, precum si crearea brandurilor Fulga, Credisson, Domenia, Tuca si Asociatii, Qualians, Zuzu.