Adidas si Lotto nu au bani pentru tenis
Marti, 17 Iunie 2008



(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

„In Romania, marci cum sunt Adidas, Lotto sau altele nu au forta sau vointa sa sponsorizeze o jucatoare de tenis de performanta”, a descris pe scurt Dumitru Hardau (foto, stanga), de la Federatia Romana de Tenis (FRT), incapacitatea marilor marci de a sustine romancele care fac performanta in sportul alb. „Va trebui sa depistam surse financiare noi care sa permita jucatorilor talentati sa sustina si sa faca performanta”, a adaugat el.

 

Afirmatia a fost facuta de catre oficialul FRT, prezent la deschiderea oficiala a BRD Future Circuit, sub cupola caruia se desfasoara timp de noua zile la Tenis Club din Bucuresti concursurile McCann Futures Cup (baieti) si Trofeul Distrigaz Sud – Ilie Nastase (fete) cu premii de 10.000 de dolari fiecare.

 

Turneul de tenis pentru fete Trofeul Distrigaz Sud – Ilie Nastase se desfasoara sub egida Asociatiei Europene de Tenis si Asociatiei Jucatoarelor de Tenis (WTA) si ofera sansa acumularii de puncte in clasamentul pentru WTA, in timp ce, similar, turneul de baieti McCann Futures Cup ofer sansa acumularii de puncte ATP.

 

Oficialul FRT a mai spus ca turneele cu premii din Romania au inceput sa dea roade la fete, dand ca exemplu 10-15 jucatoare care, dupa cum afirma Haradau „pot face performanta astazi atat individual cat si pe echipe”.

 

Haradau cred ca o parte din succesul sportivilor din alte tari este cu siguranta dat si de interesul autoritatilor care asigura bugete consistente Federatiilor. Oficialul FRT ofera ca argument bugetul Olandei cu un buget de peste 17 Milioane de euro pe an sau al Frantei unde acesta este de ordinul a 100 Milioane euro pe an.

 

Din partea Tenis Club, Florin Tupa, Director de Turnee, a afirmat ca doar sprijinul unor sponsori care au inteles organizarea serioasa a competitiilor de tenis fac posibile aceste intreceri sau susttinerea programului de pregatire al sportivilor. Oficialul Tenis Club mai spune ca multi dintre cei ce sprijina tenisul sunt chiar membrii clubului - deveniti si principalii suporteri ai turneelor de tenis. Printre acestia, Tupa ii aminteste pe BRD, Distrigaz Sud, McCann, Kia Motors, Mobexpert, McDonald’s si altii

 

Tupa spune ca fiecare turneu de fete sau baieti este posibil cu un buget de minim 15.000 EUR (aproximativ 20.000 USD) din care jumatate este valoarea premiilor, la acestea adaugandu-se celelalte costuri de organizare, licente si arbitrii asigurati de FRT, asistenta medicala, transportul sportivilor si altele.


PUBLICITATE: