Selgros versus FNI. Ce au in comun spoturile?
Miercuri, 05 Februarie 2014

Spoturile pe Youtube
Selgros Familia




 adplayers. Iulian Toma

De o saptamana cel mai recent spot Selgros provoaca privitorul de reclame la o grea incercare. “Am mai vazut asta, sau nu?” Un e-mail ajuns ieri la adplayers face o trimitere la un alt spot publicitar si o singura remarca: “Puteau sa scoata cel putin cainele” spune singurul mesaj, bineinteles anonim, care insotea un link la o reclama pe youtube.

Emailul facea trimitere la o creatie mai veche semnata de Tempo. Oarecum celebra, creatia pentru FNI nu are o notorietatea si memorabilitatea pe care si-a dorit-o autorul, ci adunata in urma unui scandal. Nu mai este niciun secret pentru nimeni ca FNI si-a pagubit clientii iar spotul “Dormi Linistit, FNI vegheaza pentru tine” a provocat insomnii la peste 300.000 de romani de la mult mai celebrul fond de “investitii”.

Spotul FNI, Dormi Linistit


Licitatia Selgros

In 2013, creatia lantului de magazine a fost semnata de Propaganda, dar noul spot este semnat de GAV. De unde si pana unde a ajuns creatia la GAV? Potrivit unor surse apropiate contului, o licitatie care avea loc la sfarsitul anului trecut trimitea creatia la agentia fondata de Lucian Georgescu.

Adrian Tuluca, managerul agentiei Propaganda, confirma ca ca proiectul de comunicare a fost castigat de o alta agentie  in urma unei licitatii, insa a refuzat sa comenteze noua creatie publicitara Selgros Familia.

“Selgros este un client pentru care am lucrat o serie de spoturi anul trecut insa cel mai recent proiect de comunicare a fost castigat de o alta agentie in urma unei licitatii. Data fiind colaborarea Selgros cu Propaganda, pozitia agentiei o vom face cunoscuta clientului si partenerului nostru, nu in presa” a declarat Adrian Tuluca , refuzand sa critice creatia publicitara pentru adplayers.

Ce spun autorii?

Dar ce au in comun spoturile Selgros cu FNI? Contactat la randul sau de catre adplayers, Lucian Georgescu, fondatorul si managerul GAV, agentia autoare, a afirma ca spotul Selgros Familia face parte dintr-o serie de executii in care aceasta a fost doar prima, iar in publicitate nici somnul si nici cainele nu au fost monopolizate de vreun spot.

Campania comunica emotii universale prin ipostaze firesti si recognoscibile de oricine. In aceasta comparatie vorbim de fapt de doua mesaje si pozitionari complet diferite si daca exista unele asemanari formale, mesajul face diferenta; e o lectie de publicitate simpla. Nu cred ca are nimeni monopolul firescului in publicitate, nu exista copyright pe somn sau caini” a declarat Lucian Georgescu pentru adplayers.

Potrivit fondatorului GAV, spotul Selgros Familia este continuat in aceasta perioada de a doua executie, deja activa in acest moment, on-air. Este vorba de Selgros Valentine’s day.
Spotul Selgros Valentine's Day

Voi ce ziceti? 


PUBLICITATE: