Mos Nicolae, iubit de 9 din 10 romani din urban. Vor sa cumpere cadouri in medie de 345 de lei. Cercetare Mednet Marketing Research
Marti, 04 Decembrie 2018
 

Credit: Mednet Marketing Research

Aproape 9 din 10 romani (87,3%) dintre persoanele din mediul urban intentioneaza sa cumpere dulciuri (70,4%), urmate de jucarii (48,2%) sau articole de imbracaminte/incaltaminte (41,7%).

adplayers. info

87,3% dintre persoanele din mediul urban intentioneaza sa cumpere cadouri de Mos Nicolae pentru cei dragi, arata datele celui mai recent studiu de piata realizat de catre MEDNET Marketing Research Center, remis adplayers.ro .


Potrivit cercetarii, de-a lungul ultimilor 4 ani (2015-2018), procentul celor care sunt darnici cu ocazia primului mos din decembrie este relativ constant. Cifrele mai arata, de asemenea, ca si in acest an, cadourile preferate raman dulciurile (70,4%), urmate de jucarii (48,2%) si de articole de imbracaminte/incaltaminte (41,7%).

In intentia celor daruiesc de Mos Nicolae sunt si fructe, cosmetice/parfumuri sau carti. Pe langa acestea, au mai fost mentionate bijuterii si accesorii, articole de design, accesorii pentru smartphone/tableta sau chiar electronice si electrocasnice. Cei care nu au gasit cadoul potrivit, vor oferi si bani (2,0%), de Mos Nicolae.


Suma medie pe care respondentii o vor aloca pentru cadourile de Mos Nicolae este de 345,26 lei. In ciuda faptului ca anul 2018 a adus cresteri salariale, in special in sectorul public, suma medie alocata cadourilor pe care le va aduce Mos Nicolae nu a crescut cu mult comparativ cu anul trecut (345,26 lei in 2018 versus 340,92 in 2017).

Mai mult decat atat, aproape jumatate dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cheltuie cu aceasta ocazie intre 100 si 250 lei.

Studiul a fost realizat online, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici – sub 30.000 locuitori, orase mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orase mari – peste 100.000 locuitori) in perioada 23 – 29 noiembrie 2018. In cadrul cercetarii, au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 812 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani, iar marja de eroare a studiului este de ±3,30%.

MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti din acest domeniu. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Mai mult in Cercetare, Research, Marketing


PUBLICITATE: