HP pune campania “What do you have to say?” in principal pe Internet
Joi, 25 Octombrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

HP se implica impreuna cu Publicis Romania  in „revolutia Imprimarii 2.0.” prin intermediul campaniei globale integrate de marketing “What do you have to say?”

Lansata in Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) si implementata pe piata romaneasca de catre Publicis Romania, campania permite personalizarea unor continuturi accesibile exclusiv online si este sustinuta de solista si designer-ul vestimentar  Gwen Stefani. 

„Comunicarea are ca suport principal de comunicare Internetul, si nu televiziunea ”, a declarat pentru AdPlayers, despre campanie, Loredana Popasav – Group Account Director la Publicis Romania. „Implementarea locala va putea fi vazuta insa pe toate mediile pe care a fost creata si in afara granitelor Romaniei. Vorbim intr-o prima faza de o campanie „consumer” campania care are ca target business-ul va fi lansata in prima parte a anului urmator”.

20% pe Internet

„Campania HP “What do you have to say?” pune accentul in primul rand pe Online si pe comunicarea neconventionala. Pe cautarea mediilor care te face sa te gandesti mai mult decat ceea ce vezi la inceput”, a afirmat pentru AdPlayers, Erich Chirea, Marketing Manager al Diviziilor Print si Sisteme de Calcul la HP. „Initial lansata in SUA in luna august, campania a ajuns acum si in Europa, zona EMEA, urmand ca aceasta sa fie lansata ulterior si in zona Asia Pacific”.

Vorbind despre segmentarea bugetului de comunicare, oficialul de marketing HP sustine ca Internetul reprezinta un procent de 20% din bugetul total de comunicare , acesta fiind completat de celelalte canale de comunicare – presa scrisa, outdoor tv, print, dar si alte canale neconventionale: „Destul de putin pe TV pentru ca specificul produselor noastre nu se preteaza la o astfel de comunicare”, justifica executivul de marketing componenta TV a mixului de comunicare.

Chirea nu a dezvaluit dimensiunea bugetului, dar a precizat pentru AdPlayers ca noua comunicare se va derula pe o perioada de aproximativ 18 luni. In Romania comunicarea incepe deja cu promotii si va continua in luna ianuarie a anului urmator.

Prima campanie majora HP, fara TV

Pe site-ul HP, hp.com/eur/gwenstefani vizitatorii pot descarca, imprima si personaliza diferite materiale inspirate de Gwen Stefani, incepand cu accesorii si articole de papetarie si terminand cu linia vestimentara Harajuku. Fetele Harajuku, back-up dancers pentru Gwen, devin papusi pe care oricine le poate imbraca si apoi descarca de pe site-ul HP.

Potrivit oficialilor campaniei, aceasta este prima campanie majora a HP din regiunea EMEA care nu utilizeaza televiziunea ca mijloc principal de comunicare, acoperind, in schimb, ariile print, outdoor, in-store si online.

In 2008, campania va fi extinsa la nivelul firmelor mici si mijlocii. Companiile regionale vor fi treptat cooptate in comunicarea pe EMEA a acestei campanii. De asemenea, compania isi planifica sa adauge portofoliului de experiente web un alt instrument creativ pentru consumatori. HP Print Studio va contine template-uri si elemente de design grafic gratuite pentru crearea de felicitari, invitatii sau carti de vizita.


PUBLICITATE: