20.000 de copii, mai informati despre ,,Ce mancam?'' Campanie CSR pentru o alimentatie sanatoasa.
Vineri, 25 Ianuarie 2019

 

Credit: Asociatia Orasul Meu

20.000 de copii sunt mai informati despre Ce mancam? Campanie de constientizare pentru o alimentatie sanatoasa.

adplayers.info

Asociatia „Orasul Meu, Culorile Mele” si Kaufland Romania marcheaza incheierea proiectului „Ce mancam?” (www.Orasul-Meu.com/Ce-Mancam), prima campanie cu acoperire nationala de combatere a cresterii ingrijoratoare a ratei obezitatii infantile. In mai putin de 6 luni, iunie – decembrie 2018, „Ce mancam?” a ajuns la 20.000 de copii, din 280 de gradinite, in toate judetele Romaniei, anunta responsabilii de comunicare.

Potrivit informarii, in prezent ne confruntam din ce in ce mai mult cu epidemia globala de obezitate. Conform rezultatelor unui studiu efectuat de Federatia Romana de Diabet pentru Ambasada Regatului Țarilor de Jos in Romania, rata obezitatii in randul copiilor ajunge, in unele comunitati, la 30%. In medie, acestia mananca intre mese de trei ori pe zi, adesea bomboane si gustari sarate. „Problema afecteaza mai mult baietii decat fetele si in special copiii de varsta scolara”, mai arata studiul.

Prin proiectul „Ce mancam?”, Asociatia „Orasul Meu, Culorile Mele” in parteneriat cu Kaufland Romania au veni in sprijinul gradinitelor, al familiilor si al comunitatilor locale, mobilizand toate partile implicate pentru a spori nivelul de constientizare fata de importanta unei alimentatii sanatoase. Actionand impreuna pe parcursul unei perioade critice pentru dezvoltarea copiilor nostri – perioada gradinitei, crestem sansele ca ei sa adopte o alimentatie sanatoasa si un stil de viata activ, pentru ca obiceiurile care duc la un stil de viata sanatos se invata din copilarie.

Peste 280 de gradinite au acceptat provocarea noastra, insumand peste 20.000 de copii care au participat intr-un parcurs educational entuziasmant prin lumea nutritiei in sase lectii amuzante. Asociatia „Orasul Meu, Culorile Mele”si Kaufland Romania au oferit gratuit gradinitelor participante materiale educationale necesare, precum suportul de curs, harti de colorat uriase, postere si flaiere. Copiii au invatat astfel cum sa faca alegeri alimentare sanatoase, prin jocuri de rol, cantece si ateliere de colorat. „ Am constatat o legatura intre un mic dejun regulat si o crestere a nivelului performantelor la ore in randul copiilor“ – educatoare, After-School Spiridusii Nazdravani.

Initiatorii campaniei au oferit gradinitelor participante materiale educationale destinate familiilor. Astfel, proiectul s-a desfasura nu numai la gradinita, dar si acasa si in familie – formula de succes pentru o viata sanatoasa pentru fiecare copil. „O informare corecta a parintilor, in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa, dar si a copiilor, in scoli si gradinite, de catre persoane competente si autorizate, cu sprijinul forurilor competente si a unor organizatiilor non-guvernamentale, este de dorit si nu este niciodata suficienta” explica Anda Avramescu, medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice. „De cand ii invata la gradinita, fata mea ne spune mereu la masa ce sa mancam” – parinte.

Conform datelor adunate de organizatia non-guvernamentala, 89% dintre copiii care au luat parte la program luau micul dejun in mod regulat in luna decembrie, fata de doar 37% in luna iunie. „De la inceputul proiectului „Ce mancam”, am urmarit cu bucurie munca depusa de parinti si de gradinitele participante, cu ajutorul Kaufland Romania, in a-i ajuta pe copii sa adopte de mici un stil de viata sanatos. Ne simtim onorati sa putem spune ca „Orasul Meu, Culorile Mele” a contribuit la aceasta schimbare si vom continua sa sustinem parintii, gradinitele si comunitatile locale in acest efort” – Lestat MONROE, fondator si vicepresedinte „Orasul Meu, Culorile Mele”.

Proiectul s-a bucurat de un foarte mare succes in randul gradinitelor, iar multe dintre ele au cerut sa fie incluse si in proiecte viitoare. Pentru a marca incheierea cu succes a programului, „Orasul Meu, Culorile Mele” si Kaufland Romania au oferit drept cadou in magazinele Kaufland harti de colorat uriase create de Orasul Meu pentru a promova consumul sustenabil si productia locala.

Mai mult in CSR, Responsabilitate Sociala


PUBLICITATE: