Media Direction mixeaza televiziunile cu TV Wave
Luni, 13 August 2007

Media Direction mixeaza televiziunile cu TV Wave

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Media Direction lanseaza TV Wave, un soft pe piata instrumentelor de media folosit īn construirea mixului de statii TV. Potrivit agentiei, instrumentul de care beneficiaza clientii agentiei de media reprezinta o matrice complexa care ia īn calcul cele mai importante criterii de stabilire a mixului de media: audienta (rating), reach, afinitate fata de target, costuri.

Media Direction mixeaza televiziunile cu TV Wave“Din informatiile pe care le avem, pāna la aceasta ora, este un soft singular pe piata romāneasca. Este adevarat ca acest lucru poate fi si discutabil, pentru ca nu stim exact daca celelalte agentii de media folosesc intern ceva similar”, a declarat pentru AdPlayers, Razvan Varabiescu (foto) - Managing Director la Media Direction. 

Potrivit agentiei de media, TV Wave permite, pe baza datelor TNS-AGB, combinarea realista a costurilor si datelor de audienta, precum si introducerea īn ecuatie a obiectivelor de campanie, care dobāndesc valori critice īn tabulare.

Dar ce face softul? “De multe ori, īn discutiile cu clientii, pentru a lua o decizie privind splitul de media pe mai multe televiziuni, trebuie sa tii cont de mai multe criterii”, precizeaza Varabiescu: “Daca te uiti la audienta pe target poti constata ca ProTv e lider, daca te uiti la costuri, sa spunem ca Prima Tv are cel mai bun cost, iar daca te uiti la afinitati, Acasa Tv livreaza, hai sa luam īn calcul, cea mai buna afinitate".

"Atunci este destul de complicat sa iei o decizie justa privind īmpartitul banilor, pentru ca nu-ti dai seama dupa 1-2 criterii cāt pot cāntari ele īn decizia finala”, motiveaza oficialul de media.

Vorbind despre cum īl poate ajuta softul pe omul de media, Varbiescu exemplifica astfel:  “Poti alege ProTV cu o audienta mai buna, dar daca alegi, de exemplu, Antena, care īti poate da un pret mai bun, atunci poti avea mai multi GRP, lucru cu care poti compensa acea diferenta a PRO-ului. Softul nostru pune īntr-o matrice practic parametrii campaniei – audienta, reach, afinitate si cost – si īn functie de tipul campaniei clientului, TV Wave īti recomanda un anumit split (īmpartire n.r.) de televiziuni”.

Cu alte cuvinte instrumentul are un cuvānt foarte greu de spus īn decizia finala. “Practic, īn functie de obiective, softul ne spune - da 38% pe Pro Tv, da 28% pe Antena, 15 pe Prima si 10 pe alta samd”, continua executivul agentiei de media.

“Tv  Wave  da un split pentru care eu obtin un cost bun, nu neaparat cel mai mic, dar īmi ating obiectivele de media ale campaniei care poate fi de lansare, de mentinere sau alta. Tot el īmi recomanda un split pe daypart-uri (segmente de audienta ale zilei n.r), tine cont de perioada si multe alte lucruri”.

Comparativ cu softurile din afara granitelor, “marele avantaj al Tv Wave este ca acesta este calibrat si gāndit local, merge pe TNS AGB, noi nu introducem date subiective ale agentiei ci vin dintr-un soft recunoscut īn piata”, conchide Varabiescul.

Managerul Media Direction spune ca ideea softului a aparut īn urma cu un an, a fost dezvoltat cu o companie de software si a fost pus la treaba deja la aproape toate campaniile pentru clientii Media Direction din acest an.

AdPlayersFile

Media Direction a fost īnfiintata īn anul 2001 si este agentia de media a grupului BBDO, parte a retelei internationale de comunicare Omnicom. Media Direction ofera servicii integrate de media - buying, planning, strategie, research. Printre clientii agentiei se numara companii precum Allianz, Dacia Renault Nissan, Dr. Oetker, Masterfoods, Pepsi, Supreme Group, Scandia, Wrigley.


PUBLICITATE: