INNA face 75% din bani la export! 80%, evenimente. Lucian Stefan, No.1 din spatele marketingului Global
Marti, 09 Ianuarie 2018

Intervievat de adplayers, numarul 1 al grupului Global a afirmat ca 75% din veniturile artistei vin de pe piata internationala si doar 25% din piata locala chiar daca, fara INNA, intreaga afacere de management artistic are o pondere inversa,

adplayers. Iulian Toma

Uitati de succesul din industria de entertainment muzical produs din vanzarea muzicii pe piata locala. Romania vinde entertainment muzical la export. Marketingul Global pentru INNA aduce 3 din 4 dolari de pe piata internationala, potrivit omului din spatele marketingului si business-ului de entertainment Global Records, Lucian Stefan, CEO al grupului Global.

Intervievat de adplayers, numarul 1 al grupului Global a afirmat ca 75% din veniturile artistei vin de pe piata internationala si doar 25% din piata locala chiar daca, fara INNA, intreaga afacere de management artistic are o pondere inversa, spune presedintele, vorbind despre ponderea veniturilor din piata locala versus cea internationala:

„In cazul nostru, depinde de artist. Daca vorbim de INNA, in cazul ei avem 75% piata internationala si 25% locala, dar pentru Global, fara INNA, este invers: 75% locala, 25% afara. Insa tinta noastra este sa ajungem la 30% local, 70% international in urmatorii trei ani de zile, pentru toate produsele” a afirmat pentru adplayers Lucian Stefan.

Daca succesul muzical se masoara inca din difuzarile la posturile de radio (radio airplays ) la care se adauga vizualizarile pe canale social media ca Youtube, succesul in afacere este dat in principal de veniturile din evenimente. Brandul fanion al Global Records, INNA face 80% din venituri din evenimente in timp ce alte produse, in functie de pozitia si maturitatea pe piata, poate aduce 65% din evenimente, 20% endorsement si doar 15% din drepturile de autor.


Lucian Stefan, CEO Global Records
, numarul 1 si fondatorului brandului Global, care pe langa INNA mai pastoreste si succesul Carla’s Dreams, Nicoleta Nuca, Delia, Antonia si multi altii, decripteaza pentru adplayers succesul marketingului in industria de entertainment:

adplayers: Cand si cum a aparut Global Records?

Lucian Stefan: Brandul Global in sine exista de mult timp, de mai bine de 10 ani, de cand am intrat in industria muzicala impreuna cu INNA. Numai ca brandul acesta a avut mai multe forme de-a lungul anilor, tot felul de denumiri, a fost Global Music Management, Global Management. Insa Global Records efectiv ca structura de business exacta si mai clara a prins contur acum trei ani de zile, cand m-am intors din SUA in Romania si am inceput sa intram serios in subiect. A fost perioada in care am avut primele lansari cu Carla’s Dreams, Nicoleta Nuca, Delia, Antonia, pe langa INNA, proiect la care lucram de ceva timp.

adplayers: Cu ce misiune a aparut compania si brand-urile pe care le promoveaza?

Lucian Stefan: Ne propunem sa fim cat mai autentici si sa venim mereu cu ceva nou, sa setam trendul in entertainment. Suntem foarte atenti la generatia tanara si vrem sa venim in intampinarea ei cu cel mai cool content din entertainment.

adplayers: Ce face deosebit brandul de productie si management artistic Global comparativ cu alte branduri de profil?

Lucian Stefan: Fata de restul, suntem in legatura mult mai stransa cu artistul. Avem un business de 360 de grade, avem foarte multe subiecte cu artistii si producatorii nosti, facem si booking si management si marketing, iar productia cap-coada si PR-ul acestor proiecte fiind realizate printr-o colaborare stransa. Totul este creat ca o mica familie. 

adplayers: Cat munceste, in cat timp creste si cati bani face un brand de artist?

Lucian Stefan: Sunt cazuri si cazuri, dar exista o vorba pe care o stiu de la un vechi prieten. Orice succes peste noapte are 10 ani de munca in spate. Cum, de exemplu, este si cazul lui Carla’s Dreams, care cumva pare ca a aparut de nicaieri si intr-un an de zile a devenit in Romania cel mai tare artist din ultimii ani, poate din ultimii 10 ani. Insa el mai avea un album scos, avea 6 ani de munca in spate pana la cresterea in Romania. Ba, mai mult, s-a lucrat 2 ani in Romania cu el in studio pana am lansat piesele cu Delia - „Da, mama”, „Cum ne noi”. A fost foarte multa muzica in spate pana la lansarea produsului.

adplayers: De unde vin banii (ordin de marime, ponderi pe surse daca e posibil)?

Lucian Stefan: Banii in muzica pentru artist vin in pondere de 80% din evenimente. Ele genereaza cele mai multe venituri ale unui artist. Dar in cazul artistilor foarte, foarte mari, zona de imagine, asocierea cu un brand puternic poate schimba balanta in 65% evenimente, 20% endorsement si restul drepturi de autor. Cu artistii nostri cautam tot felul de business-uri paralele, conexe, in care sa ne putem asocia cu braduri paralele sau sa construim branduri in jurul lor.

adplayers: Cati bani face un artist dintr-o asociere cu un brand si care sunt formele / modelele de asocieri?

Lucian Stefan: Este aproape imposibil de spus cati bani face un artist dintr-o asociere de imagine, intrucat sunt foarte multe variabile. Pentru a seta pretul unei asocieri de imagine sunt foarte importante durata, mediul de expunere, cate livrabile sunt in online, cu sau fara aparitie la evenimente, plus alte detalii mici, dar importante.

adplayers: Care este ponderea veniturilor din piata interna versus cea internationala?

Lucian Stefan: In cazul nostru, depinde de artist. Daca vorbim de INNA, in cazul ei avem 75% piata internationala si 25% locala, dar pentru Global, fara INNA, este invers: 75% locala, 25% afara. Insa tinta noastra este sa ajungem la 30% local, 70% international in urmatorii trei ani de zile, pentru toate produsele.

adplayers. Ce anume face o piesa sa ajunga hit si cum se masoara succesul ei?

Lucian Stefan: Trebuie sa fie cat mai originala, cat mai autentica. Iar o piesa nu este hit daca nu e cantata de artistul potrivit. Este foarte important sa ai piesa perfecta, cu artistul perfect. Cei doi sa faca un perfect match. Pentru ca, daca ai o piesa cu un sound greu pe care i-o dai unui artist nepotrivit, ea nu va deveni niciodata un hit. E important sa ai ambele elemente. Succesul unei piese se masoara, de cele mai multe ori, pentru o casa de discuri, in radio airplays. Desi, in ultimul timp, exista din ce in ce mai mult venit din zona de digital, cum ar fi YouTube, Spotify sau alte surse similare. 

adplayers: Cat la suta din muzica produsa de Global Records se aude pe radio in momentul acesta?

Lucian Stefan: Desi este o casa noua de discuri in Romania, Global Records are multe momente in care este lider pe piata locala, in topul label-urilor locale romanesti. In ultimul an, pentru o perioada de cel putin 6 luni, am fost nr. 1 cu o melodie din catalogul Global Records. 

adplayers: Care sunt planurile de dezvoltare ale Global?

Lucian Stefan: Ne dorim foarte mult sa crestem piata internationala per total, avem foarte multe proiecte in zona de muzica latina si avem Global Records Latin, care are semnati 4 artisti latini, pe Kryan, Fabyan, Yoandri si Micke Moreno. Deja am lucrat cu ei, timp de 4 luni de zile, in Romania, peste 10 videoclipuri si 28 de piese ce vor fi lansate anul viitor. Iar pe langa asta avem foarte multe sesiuni si placement-uri in piata internationala. Chiar de curand, David Ciente a petrecut 5 zile in studio la New York, cu Alicia Keys, urmand sa aiba cateva colaborari pentru anul viitor. Dintre piesele internationale am avut „Bom Bidi Bom”, compusa de Marco si Seba (Marcel Botezan si Sebastian Barac) si interpretata de Nicki Minaj si Nick Jonas, pe coloana sonora a filmului „Fifty Shades Darker”, dar si multe alte colaborari.


Lucian Stefan, CEO, Global Records

Unul dintre cele mai importante nume din industria de entertainment, Lucian Stefan a fondat impreuna cu INNA compania Global, care inseamna 3,5 miliarde de vizualizari si 16 milioane subscribers pe YouTube, un miliard de vizualizari si 34 de milioane de fani pe Facebook si 14 milioane followers pe Instagram.

Global Entertainment - Global Records, casa de discuri, Global Booking, agentie de impresariat si Global Influencers, agentie de influencers marketing, reprezinta artisti de top precum INNA, Antonia, Carla’s Dreams, The Motans, Lariss, Nicoleta Nuca, GJAN, Karmen, Lucia, MIRA, Lori Ciobotaru, Yanka, Vanotek si influenceri de referinta precum Alina Ceusan, Carmen Grebenisan, Laura Musuroaea, Codin Maticiuc, BRomania,  Ilie, Maximilian, Laura Giurcanu, Selly si multi altii. De curand, compania a lansat si Trending Influencers.

Mai mult in Endorsement, Influencers, Entertainement, Celebritati,


PUBLICITATE: