"Ulker (..) nu este destul de cunoscuta in Romania" Ender Bolat, General Manager, Ulker Romania
Duminca, 12 Februarie 2006

Ulker (..) nu este destul de cunoscuta in Romania Ender Bolat, General Manager, Ulker Romania( AdPlayers.ro ) "Sunt foarte mandru ca Romania a devenit a saptea tara din reteaua mondiala de productie a Grupului Ulker”, a declarat Ender Bolat (foto), General Manager, Ulker Romania la deschiderea noii fabrici Ulker de langa Bucuresti.

Cel mai mare producator de produse alimentare din Turcia si al 16-lea jucator de pe piata mondiala de dulciuri si produse de cofetarie, Grupul Ulker a anuntat  zilele trecute deschiderea oficiala a fabricii sale din Romania, situata in apropierea Bucurestiului, in Popesti Leordeni.

„Tintind pozitia de lider pe piata romaneasca, suntem in acelasi timp dornici sa exportam catre majoritatea pietelor europene produsele noastre renumite, Biskrem, Petit Beurre, Tempo, marca Clip de biscuiti, sticks-uri, crackers si pretzels, si multe alte categorii noi de produse pe care le vom lansa” . Potrivit companiei, produsele Ulker “fabricate in Romania” sunt aliniate la standardele Uniunii Europene si sunt gata de a fi certificate pentru pietele Uniunii anul acesta.

“Ulker, cea mai cunoscuta marca de produse alimentare din Turcia, nu este destul de cunoscuta in Romania in acest moment”

General managerul companiei a mai facut o dezvaluire, deloc lipsita de interes. “Ulker, cea mai cunoscuta marca de produse alimentare din Turcia, nu este destul de cunoscuta in Romania in acest moment”, spune Ender Bolat, „desi pentru consumatorii Ulker standardele inalte de calitate ale produselor nu mai sunt de mult un secret”. „Echipa noastra de peste 300 de profesionisti romani are acum sansa de a transmite acest mesaj consumatorilor romani intr-o maniera de impact, la nivel local, prin biscuiti si snacks-uri Ulker produse in Romania”, conchide seful Ulker Romania. In privinta notorietatii marcii Ulker, oficialii spun ca aceasta este a doua marca cunoscuta in Turcia si prima marca din categoria produselor alimentare.

Prezent in Romania de peste 10 ani, Ulker ocupa locul al doilea pe piata de biscuiti dulci evaluata la 28,3 milioane de euro, in timp ce piata de biscuiti si snacks-uri sarate este evaluata la 21,3 milioane de euro, dupa datele companiei. Dupa datele companiei, in prezent romanii exceleaza la consumul de biscuiti dulci simpli (piata estimata la 15 milioane de euro) si snacks-uri/ crackers sarati (piata estimata la 10,7 milioane de euro).

Ulker (..) nu este destul de cunoscuta in Romania Ender Bolat, General Manager, Ulker RomaniaUlker Romania va aproviziona si Europa

Parte a unui proiect de investitii de peste 23 de milioane de dolari, potrivit companiei, fabrica cu dotari de ultima generatie si cu o suprafata utila de peste 20.000 de metri patrati va aproviziona Romania si toate celelalte tari din Europa de Est, regiunea balcanica, precum si tari din Europa de Vest. Avand opt linii de productie proiectate, cele trei deja operationale au o capacitate de productie de 12.000 de tone de biscuiti dulci si snacks-uri sarate anual – segmente de piata in care Grupul Ulker are o traditie de peste 60 de ani.

Demararea productiei la noua fabrica va sustine eforturile companiei de a-si consolida pozitia pe piata romaneasca de biscuiti, „o piata foarte competitiva si foarte dinamica, in ultima vreme”, sustin reprezentantii companiei. „Avand in vedere tendinta de crestere a pietei din Romania si iminenta aderare la Uniunea Europeana, principala preocupare a companiei Ulker Romania in 2006 va fi dezvoltarea rapida a unui portofoliu de produse mai larg si mai competitiv, adaptat gusturilor romanilor” adauga ei.

Finantarea

Cu un capital social inregistrat de aproape 5 milioane de euro potrivit reprezentantilor sai,  compania Eurex Alimentare SRL finanteaza noua fabrica, pe langa folosirea capitalului propriu, printr-un imprumut de 8,9 milioane de dolari de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). De asemenea, prin parteneriatul incheiat la sfarsitul anului trecut cu fondul german de investitii Deutsche Investitions und Entwicklungsgesellschaft mbH (DEG), compania isi va mari capitalul cu 3,8 milioane de euro. Dupa finalizarea tranzactiei, DEG va detine 40% din actiuni timp de minimum trei ani, dupa care investitorul turc are optiunea sa le cumpere. In aceasta perioada, managementul operational al fabricii din Romania revine Grupului Ulker.

Liderul pietei turcesti de produse alimentare

Fondat de Sabri Ulker in 1944, Grupul Ulker este in prezent liderul pietei turcesti de produse alimentare, dupa cum sustin oficialii companiei, ocupand pozitii de frunte pe toate segmentele de piata in care activeaza. Cunoscut in special pentru dulciurile sale, domeniu in care traditia de durata determina o incredere solida in produsele sale de calitate, Grupul Ulker si-a extins cu indrazneala portofoliul si in alte categorii, de la lactate, margarina si ulei la cafea, racoritoare, inghetata si multe altele.

In 2005, compania a inregistrat la nivel mondial o cifra de afaceri de 4 miliarde de dolari. Grupul are peste 23.000 de angajati in toata lumea si un portofoliu de peste 1.000 de produse exportate in peste 100 de tari. In afara de Turcia si de Romania, grupul mai are fabrici in Kazakhstan, Arabia Saudita, Uzbekistan, Ucraina, Iran, Algeria si Egipt.

( Iulian Toma info@adplayers.ro )

PUBLICITATE: