Stavar: "De ce plec de la Vodanet?"
Miercuri, 30 August 2006

Stavar: De ce plec de la Vodanet?

(AdPlayers.ro, Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

Ciprian Stavar (foto) pleaca din pozitia de Marketing & Communication Director, Vodanet, si alege consultanta independenta, parasind compania despre care declara la începutul lunii iulie, pentru AdPlayers ca este în drum spre 1 milion de EUR din publicitatea online.

Spune ce i-a placut, dar si ce nu i-a placut la Vodanet. Crede ca în fierberea anului acesta s-au pierdut din vedere cele doua capete ale publicitatii online: consumatorul si advertiserul.

Sustine ca piata este preocupata mai degraba de efervescenta declaratiilor si aduce ca argument declaratiile recente ale jucatorilor: „AdEvolution vrea 70% din piata. SMI 25%. Deja mai ramân doar 5%. Unde este Netbridge care avea 60% ? Sa piarda chiar asa de mult? Dar ARBOmedia?”

AdPlayers: De ce plecati de la Vodanet?

Ciprian Stavar: Cred ca perioada de pionierat pentru publicitatea online din România începe sa se încheie. Mai sunt necesare cateva zvâcniri pentru a se aseza piata pe niste baze mai solide, de la un cod deontologic pâna la studii serioase de audienta.

De ce plec de la Vodanet? Pentru ca încerc sa-mi închei si eu pionieratul. Am facut pionierat la RomaniaBynet.com, la Softure.com (AdServer/AdClick), am facut pionierat în agentie (Minsdhare Media n.r.), am facut pionierat la Vodanet..).

S-au pierdut (..) consumatorul si advertiserul"

Apoi cred ca sunt multe oportunitati în piata, începând de la servicii si chiar în zona de consultanta. În fierberea anului acesta cred ca s-au pierdut din vedere cele doua capete ale publicitatii online: consumatorul si advertiserul.

Vorbim prea mult de cei 5,5 milioane de internauti si se fac prea putine pentru acestia. La fel vorbim de 5,5 milioane de euro pe piata publicitatii online, dar prea putini sunt cei “client oriented” (cu viziunea orientata catre client, n.r.).

“Deja mai ramân doar 5%”

În schimb, pe traseul de la advertiser la consumator, sau invers, avem o efervescenta, în special a declaratiilor. AdEvolution vrea 70% din piata. SMI 25%. Deja mai ramân doar 5%. Unde este Netbridge care avea 60% ? Sa piarda chiar asa de mult? Dar ARBOmedia?

Pe de alta parte se confunda regiile de media sau retelele de siteuri cu publisherii. Vodanet declara ca vrea 1M. Adica sub 20% din cele 5,5 din acest an. Cine o sa-i aduca? AdEvolution, Boom/Netbridge, SMI sau prin forte proprii. Si când o sa-i atinga cine o sa-i mai masoare? Pentru ca volumele vor fi raportate si de catre intermediari.

AdPlayers: Ce v-a placut la Vodanet?

Ciprian Stavar: Cred ca startul si faptul ca împreuna cu Vlad (Stan, GM Vodanet, n.r.) am putut face dintr-un mic jucator, cum îl declara Rachad, (El Jisr, Managing Partner Imedia n.r.) publisherul nr.1 pe online (în termeni de audienta).

AdPlayers: Ce nu v-a placut?

Ciprian Stavar: Ca nu am avut destule resurse si întelegere pentru a face o echipa de media si comunicare online asa cum imi doaream si cum era nevoie. Departamentele de vânzari, marketing si comunicare au acum 9-10 oameni.

Timp de 20 de luni eu si cu un account am functionat ca one-man-show. Mi-as fi dorit sa am din start cei 10 oameni si probabil ca VDN ar fi ajuns de mult la obiectivul de 1M (1 milion de euro, n.r.). Publisheri cu audienta mai putina au avut un ROI mai bun.

AdPlayers: Ce înseamna consultant independent?

Ciprian Stavar: Ca voi putea lucra si recomanda cele mai bune solutii pentru client, ca nu voi fi tributar nici unei retele sau regii, ca voi putea sa atrag atentia asupra derapajelor si deficientelor pietei (campanii prost administrate, chiar daca planningul era bun, în executie adserverul nu era folosit eficient), ca voi putea ridica semne de întrebare asupra profesionalismului din piata, ca voi sustine în continuare investitia în online, dar facuta cu cap.

„Cu clienti directi dar si cu agentii”

Voi lucra în special cu clienti directi dar si cu agentii care solicita de la traininguri pâna la consultanta punctuala pe proiecte. Nu voi lucra singur pentru ca sunt adeptul grupurilor de lucru si publicitatea trebuie privita în 360 de grade. O prima colaborare în acest sens o am deja cu Alin Zainescu de la New Media Agency (www.comunicatedepresa.ro )

AdPlayers: Cu ce ati ramas de la VDN?

Ciprian Stavar: Cu credo-ul: Viata va fi online!

AdPlayers: Ar mai fi ceva de adaugat?

Ciprian Stavar: De spus sunt multe dar nu vreau sa ne lungim acum. Vom avea timp sa le reluam punctual pentru ca sunt niste chestiuni de discutat despre ce e acum în piata.

Stavar: De ce plec de la Vodanet?Biografie Ciprian Stavar (34 de ani ),

Activ de 9 ani in publicitatea online din Romania

1999: Director pentru Romania la WorldByNet.com Inc, închis în urma crash-ului dot.com din 2000

2001: Project Manager Softure pentru AdClick folosit astazi de Vodanet Media, iMedia, netBridge, AdTarget si alti playeri din piata romaneasca si nu numai

2002 – 2004: Digital Investment Manager la Mindshare Media

2005: Vodanet Media, (initial) Interactive Media Diector

2006: Vodanet Media, Marketing & Communication Director

Altele: membru in juriul festivalului de comunicare digitala Internetics 2003, 2004, 2005.


PUBLICITATE: