Rebranding Magura in patiseria McCann World Group
Duminca, 23 Octombrie 2005

Rebranding Magura in patiseria McCann World Group( AdPlayers.ro ) Magura, un nou brand de la Kandia-Excelent isi defineste identitatea, ne informeaza reprezentantii McCann World Group. Un produs cu o traditie de aproape 20 de ani in portofoliul Kandia-Excelent, dupa cum sustin reprezentantii grupului de comunicare, Magura a trecut recent printr-un proces de rebranding, ale carui rezultate se pot vedea incepand de vineri, 21 octombrie, la raft si pe posturile de televiziune din Romania prin spotul Tv "Barbatul Perfect". Magura are o identitate vizuala noua, un ambalaj nou si o comunicare in concordanta cu produsul insusi, afirma reprezentantii McCann.

Rebranding Magura in patiseria McCann World Group

Noua identitate a brandului de la Kandia-Excelent semnata de FutureBrand este insotita de campania „Placeri combinate” de la McCann Erickson, derulata de agentia de media Universal McCann

“Relansarea brandului Magura vine sa sustina obiectivul nostru – al celor de la Kandia-Excelent - de a fi perceputi, nu in calitate de fabrica de ciocolata, ci in calitate de creator de marci de succes.”, declara Sorin Alexandrescu, Director General Kandia-Excelent.

Rebranding Magura in patiseria McCann World Group

In brief-ul campaniei, Kandia-Excelent si-a dorit consolidarea pozitiei de leader pe care o detinea Magura in cadrul categoriei patiserie, in contextul in care , potrivit agentiei, era un brand ai carui parametri aratau extraordinar : 97% notorietate si 72% intentie de cumparare.

„Pe langa ciocolata, categoria patiserie reprezinta un punct de maxim interes pentru Kandia-Excelent si o zona pe care vrem sa punem din ce in ce mai mult accentul in anii urmatori” afirma Ioana Moga, Director de Marketing Kandia-Excelent. „Experienta pietei ne demonstreaza ca aici exista un ritm de crestere extraordinar, un potential enorm; paradoxul este ca – pana la Magura – nimeni nu a mai investit in aceasta categorie, decat poate ocazional, din punct de vedere comunicare”

Rebranding Magura in patiseria McCann World Group

„Am decis sa nu intervenim la nivelul numelui, intrucat notorietatea Magura era extraordinara si ar fi trebuit sa trecem printr-un proces de reconstructie inutil, atata timp cat parametrii de brand aratau excelent” afirma Beatrice Danis, Managing Partner la Future Brand, divizia de branding a McCann World Group. „Ce am urmarit a fost ca identitatea Magura sa fie expresia grafica a pozitionarii si a personalitatii acestei marci si sa exprime adevarul fundamental din produs: combinatia unica de ingrediente care fac din Magura „ceva bun”-ul ideal.”

Rebranding Magura in patiseria McCann World Group

 „Am lucrat cu McCann World Group, atat la  capitolul strategie de brand cat si in ceea ce priveste strategia de comunicare” spune directoarea de marketing. „Ei sunt partenerii nostri inca din anul 2003 si, impreuna, am ajuns deja la al cincilea brand relansat, dupa Kandia, Laura, Papi si Rom.” sustine Ioana Moga.

Schimbarea nu a fost doar la nivel de branding si comunicare, ci a fost insotita si de una la nivel de produs, reteta fiind si ea imbunatatita. „Blatul proaspat a devenit mult mai pufos, crema – in toate cele 7 sortimente – mai abundenta, iar invelisul fin este acum cu lapte si vine sa desavarseasca prajitura” spune Ioana Moga. „Tocmai aceasta combinatie este atractiva pentru consumatorii in cautare de ceva bun, facand din Magura un lider incontestabil al categoriei” mai spune ea.

Strategia de comunicare a pornit de la acest adevar din produs, dificil de formulat la inceput tocmai pentru ca avea mai multe coordonate, sunt de parerea creativii. Maria Manolescu, Copywriter la McCann Erickson sustine ca  „Magura este o prajitura cu blat, crema si glazura. Magura este o prajitura pufoasa. Magura este prajitura pe care o stim de cand eram mici. Magura e prajitura pe care o gasim oriunde, care ne tine de foame si de dulce, ne binedispune si ne rasplateste. Magura inseamna toate aceste lucruri si chiar mai mult decat atat: inseamna, de fapt, combinatia mai multor placeri, un lucru rar de gasit in viata.”

Echipa care a realizat campania este formata din Copywriter: Maria Manolescu; Art Director: Raluca Negoita; Senior Account Manager: Demetra Garbasevschi; Senior Account Executive: Raluca Cimpoieru; Media Planner: Victor Croitoru; A/V: Razvan Alexandru /Tiberiu Munteanu ; Human Insight Director: Ileana Serban Parau; Regizor: Eduardo Vasquez .

Magura – prajitura-tort ambalata - este principalul jucator in categoria patiserie si  lider de piata cu o cota estimata la peste 55%, dupa cum sustin reprezentantii companiei. Cu un brevet de inventie pentru aceasta reteta detinut de Kandia-Excelent, Magura a si definit categoria pe piata din Romania, sustin oficialii.  Cu o cota de piata estimata la 30%, mai spun ei, Kandia-Excelent este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata dulciurilor.

( Irina Toma )

INFO AdFile

Titlu: “Barbatul Perfect”

Agentie: McCann Erickson

Oras: Bucuresti

Advertiser: Kandia-Excelent

Brand: Magura

Produs/categorie: Prajitura ambalata/ categoria patiserie

Brand Manager: Adela Avram

Marketing Manager / Director: Ioana Moga

Nume Campanie: “Barbatul Perfect”

Data primei difuzari/aparitii: 21 Oct. 2005

Piete distributie (Tari): Romania

Tara productie: Romania

Limba: romana

Tipuri media: TV, OOH (tranzit)

Durata (TV): sezon toamna – iarna 2005

Slogan: “Placeri Combinate”

Senior Account Manager: Demetra Garbasevschi :

Senior Account Executive: Raluca Cimpoieru

Creative Director: Adrian Botan

Human Insight Director: Ileana Serban Parau

Art Director: Raluca Negoita

Copywriter: Maria Monolescu

Regizor: Eduardo Vasquez

Producator: Tiberiu Munteanu

Casa productie A/V: Castel Film

Editor Imagine: Castel Film

Companie editare Imagine: Castel Film

Post Productie A/V: Castel Film

Muzica: Kemper, dupa Elvis Presley – “Love me tender”

Efecte Speciale: n/a

Media Planner: Victor Croitoru

Agentie Media: Universal McCann


PUBLICITATE: