"Ad'Or 2006 merge mai departe": BMG a castigat si Ad’Or 2007
Luni, 17 Aprilie 2006

( AdPlayers.ro ) Vineri, 14 aprilie, a avut loc la sediul Business Media Group o noua intalnire a Comitetului de organizare Ad’Or 2006, dupa cum se arata intr-un comunicat trimis de actualii “antreprenori” ai festivalului excelentei in creativitatea romaneasca a publicitatii.

“La intalnirea a luat parte si Adrian Botan, Managing & Creative Director McCann Erickson, revenit in calitate de membru al comitetului”, sustin organizatorii festivalului local din acest an.  “Cu aceasta ocazie s-au luat decizii cu privire la modul de organizare a festivalului Ad’Or 2006 – editia a VI-a”, precizeaza sursa citata, uitand ca modul de organizare ar fi trebuit definitivat inaintea inscrierilor lansate in urma cu o saptamana de catre organizatorii actualei editii.

Ad'Or 2006 - "O editie de tranzitie"

Potrivit comunicatului remis AdPlayers, “incepand cu aceasta editie, RAAA a hotarat ca festivalul Ad’Or sa fie organizat in regim de franciza de catre Departamentul de Evenimente al Business Media Group”  si, potrivit aceleiasi surse, “editia 2006 a festivalului este considerata o editie de tranzitie catre un eveniment organizat integral de Business Media Group, Comitetul urmand sa aiba in viitor doar un rol consultativ”.

Organizatorii Ad’Or 2006 motiveaza ca, “in acest mod se doreste ca reprezentantii agentiilor de publicitate sa nu mai fie implicati in procesul de luare a deciziilor, mai ales in privinta alegerii juriului, astfel incat sa se asigure impartialitatea”.

"Sa ramana acelasi ca in 2005"

Ca dovada ca, de acum un an si pana astazi, nu s-a intamplat nimic in organizarea festivalului, o dovedeste si hotararea Comitetului de pastrare a vechiului Regulament din 2005. In privinta datei de anuntare a festivalului si a calendarului festivalului, Adrian Botan de la McCann pare sa fi fost convins sa inteleaga culoarea predominant "Made in Romania" a Ad'Or si mai putin cea internationala motivata de creativ in acuzatia de "Neprofesionalism" a organizarii.

“In urma acestei sedinte (n.r. de vineri - 14 aprilie), membrii Comitetului au hotarat ca, in ceea ce priveste categoriile in care pot fi inscrise lucrarile, regulamentul Ad’Or din acest an sa ramana acelasi ca in 2005” se mai arata in comunicatul de presa. "Imbunatatirile vor fi legate de conditiile tehnice de prezentare a lucrarilor. Pentru mai multe detalii in privinta regulamentului puteti accesa site-ul oficial al festivalului www.ador.ro."

In cursul zilei de ieri (n.r 17 aprilie),  in locul regulamentului, site-ul afisa aceeasi pagina din urma cu o saptamana: "Site in Constructie".

Incepand cu acest an, se mai arata in informarea organizatorilor, “Comitetul nu va mai fi implicat direct in verificarea acelor inscrieri care nu aduc suficiente dovezi de respectare a regulamentului, acest rol revenind integral Juriului si Organizatorilor, care isi rezerva dreptul sa verifice daca lucrarile inscrise respecta intocmai litera regulamentului”.

Probabil pentru a elimina orice controversa pe marginea editiilor viitoare, organizatorii Ad'Or 2006 au anuntat in final si castigatorul “licitatiei” Ad’Or de la anul. “Din 2007, Business Media Group va avea un rol mai mare, atat in privinta imbunatatirii regulamentului in colaborare cu experti internationali in festivaluri de publicitate, cat si in alcatuirea unui juriu compus din membri marcanti, recunoscuti lideri ai industriei publicitatii internationale.”

"BMG va intretine un dialog activ cu toti jucatorii de pe piata"

Organizatorii Ad’Or 2006 ne asigura si ca “In calitate de organizator, de parte neutra si federator al industriei de publicitate, BMG va intretine un dialog activ cu toti jucatorii de pe piata pentru a-i incuraja sa participe la editia urmatoare”.

“Toate deciziile ce vor fi luate in cadrul reuniunilor Comitetului de organizare Ad’Or vor fi facute publice online pe website-urile www.ador.ro  si www.raaa.ro “, se mai arata in incheierea comunicatului de presa Ad’Or 2006.

Calendarul neschimbat pentru un Ad'Or "in constructie"

In final, oficialii Ad’Or reamintesc calendarul festivalului, acelasi cu cel dinaintea declansarii controverselor pe marginea retragerii lui Adrian Botan din Comitetul de Organizare Ad’Or 2006, de la inceputul saptamanii trecute .

“Festivalul de publicitate Ad’Or 2006 se va desfasura in perioada 16-20 mai la World Trade Center si World Trade Plaza. Toate materialele si formularele de participare trebuie trimise pana la data de 3 mai 2006 la sediul BMG, din B-dul Regina Maria nr. 1, bl. P5B, sc. 1, et. 4, Ap. 10-11, Sector 4, Bucuresti. Informatii suplimentare se pot obtine la telefon: 206 06 80 sau la ador@bmg.ro, persoana de contact: Elena Neacsu”.

Comunicatul de ieri si Ad'Or saptamana trecuta

Pentru cine "a deschis televizorul" mai tarziu, organizarea festivalului din acest an a debutat cu  o serie de controverse in cursul saptamanii trecute, legate de modul in care a fost demarata editia Ad’Or 2006.

Adrian Botan Creative Director si Deputy Managing Director, McCann Erickson vorbea saptamana trecuta de “neprofesionalismul organizarii” si faptul ca festivalul nu avea inca un juriu si un regulament. Acest lucru avea loc in conditiile in care Ad’Or 2006 bagase deja mana in buzunarul agentiilor de publicitate dupa inscrierea lucrarilor, anuntand atat perioada derularii cat si termenul limita de inscriere a lucrarilor, ramas neschimbat si astazi.

"Rol consultativ" versus taxe obligatorii

Dincolo de “rolul consultativ”  in organizarea festivalului atribuit agentiilor, pretioasele raspunsuri pe care le ofera noul Comunicat Ad’Or remis presei nu precizeaza cat de "consultative" au fost taxele agentiilor membre RAAA in bugetul festivalului de pana acum, sau cele de inscriere cu lucrari la editiile din ultimii ani.

Practic, cu exceptia revenirii lui Adrian Botan in comitetul de organizare, comunicatul Ad'Or se grabeste sa anunte castigatorul "licitatiei" de organizare Ad'Or  2007 fara sa stim cum iese Ad'Or 2006. In plus avem in fata si constrangerile "consultative" impuse probabil de catre expertii pe care ii va contacta in viitor, uitand ca ii are deja la indemana pe cei romani de mai bine de 365 de zile cat au trecut de la Ad'Or 2005.

Autorii comunicatului de presa din partea celui mai important festival local de publicitate din Romania nu motiveaza insa, in nici un fel, modul in care au fost luate hotararile de  organizare ale editiei din acest an si nici cele ale Ad'Or 2007, fara sa mai aducem in dicutie factorii care au dus la luarea acestor decizii.

"Adunarea generala a actionarilor" Ad'Or

Organizatorul si principalul “vinovat” al editiilor precedente ale festivalului de publicitate - RAAA este o organizatie ce reuneste astazi mai mult de 35 de agentii de publicitate membre, toate platitoare de taxe obligatorii si, in functie de “cantitatea” de lucrari estimate a se califica la excelenta in creativitate, sponsori directi si chiar "actionari" ai festivalului romanesc de publicitate. 

Desi, asemanator "adunarii generale a actionarilor" ale unei companii,  agentiile de publicitate ar fi trebuit consultate pentru a delega drepturile de "comercializare" si organizare ale festivalului de publicitate al caror proprietar sunt, o parte dintre ele afla astazi din paginile AdPlayers ca si-au "inchiriat" deja "activele" si pe anul 2007, la un pret pe care nu l-au fixat niciodata.

Fantoma finantarii?

In paralel cu acuzele anilor 2003 si 2004 legate de fantomele din publicitate  sau "publicitatea de festival" cum mai sunt numite lucrarile banuite a fi facute special pentru a castiga premii in festivaluri de publicitate, Ad'Or s-a confruntat si cu probleme de organizare plecand de la scaderea finantarii sale. 

Alta data achizitionate de Prima Tv in schimbul achitarii unei parti consistente din bugetul festivalului de publicitate, diminuarea veniturilor obtinute din drepturilor de televizare a evenimentului, au condus la organizarea Ad'Or 2005  de catre departamentul de evenimente al grupului de media BMG, fara a fi rezolvate multe din problemele anilor precedenti legate de regulamentul, calendarul, sau modul in care se organizeaza festivalul excelentei in creativitatea romaneasca, cea mai grava acuzatie venind chiar in acest an, de la Adrian Botan - unul din membrii Comitetului de Organizare . 

Problemele ridicate de voci care au aratat cu degetul partile negative ale editiilor anilor 2003, 2004 si 2005, au ramas nerezolvate si in 2006. Dupa surse apropiate agentiilor nemultumite de editiile precedente la care s-a adaugat in acest an si vocea McCann, agentiile au condamnat in fond tot timpul stagnarea festivalului la "regulamentul editiei precedente" si au acuzat lipsa unor masuri de substanta care puteau fi luate de la o editie la alta in privinta imbunatatirii acestuia.

Intrebarile "francizei" Ad'Or:

Pentru ca Ad'Or este o marca a RAAA (Romanian Association of Advertising Agencies) - organizatia ce reuneste unele dintre cele mai importante agentii de publicitate din Romania, interesant ar fi de aflat, printre altele: 

- Care au fost criteriile “francizarii” Ad’Or  - festival considerat a fi ani de-a randul efortul agentiilor de publicitate romanesti membre RAAA?

- Ce rol au avut agentiile care au inscris lucrari in festivalul local, in scopul promovarii excelentei in creativitatea publicitatii romanesti de-a lungul timpului?

- A fost o "licitatie de publicitate" publica sau o atribuire a francizei pe alte criterii si, daca da, care au fost acestea?

- A fost un vot majoritar al “actionarilor" RAAA sau o decizie a comitetului de organizare Ad'Or 2005, 2006 sau 2007?

- A fost o decizie cantarita corect sau (iarasi) o decizie disperata, pe ultima suta de metri, ca multe din deciziile luate in ultimele editii Ad’Or, "in lipsa de timp de organizare" scurs de la editia precedenta?

- Ajung 365 de zile pentru a organiza un nou festival sau ar trebui ca acesta sa aiba loc o data la doi ani? (In fond Salonul International Auto de la Bucuresti, ce are loc la asemanator, nu este lipsit de importanta)

Raspunsuri: info@adplayers.ro

Cel mai important festival local de publicitate merita, in mod cert, mai mult decat niste raspunsuri nevinovate atunci cand isi "inchiriaza" imaginea pentru a produce venituri unor antreprenori. Membrii organizatiei care i-au adus recunoasterea celei mai importante intreceri a publicitatii romanesti ar trebui sa-si puna intrebarea de ce nu pot exploata singuri marca pe care o detin, in beneficiul membrilor sai, si asteapta expertiza de la un grup caruia ar trebui sa-i livreze expertiza de promovare si organizare?

Asteptam si noi raspunsuri posibile la intrebarile de mai sus pe info@adplayers.ro chiar daca AdPlayers si AdPlayers.ro sunt mult mai putin interesate de Ad'Or decat “actionarii” festivalului de publicitate  - investitori care, fiecare dintre ei, au achitat in anii precedenti  mii sau zeci de mii de dolari in contul Ad'Or si RAAA.

La ora la care era editat materialul (nr. 17 aprilie 19:00 ) site-ul festivalului Ad’Or 2006 nu inregistra un progres “vizbil” fata de saptamana precedenta. Ad’Or.ro (www.ador.ro ) arata la fel ca in momentul criticilor lansate de Adrian Botan de saptamana trecuta: “site in constructie”.

(Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro)

.

Ad'Or 2006 merge mai departe: BMG a castigat si Ad’Or 2007

.

Informatiille "consultative" de pe www.ador.ro la o saptamana de la lansarea inscrierilor la Ad'Or 2006, cu taxe "obligatorii"

PUBLICITATE: